نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

مردم غیر قابل پیش بینی نیستند

پیش درآمد: این مطلب را از وبلاگ یک دوم خردادی انتخاب کردهام. این یادداشت با همین عنوان و در تاریخ 30 خرداد 1384 درست پس از پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات نهم نوشته شده است. البته آن وبلاگ اکنون فیلتر است و یحتمل نویسندهاش هم تا کنون فیلتر شده باشد! با بخشی که در مورد مردم نوشته کاملاً موافقم، اگر چه این یادداشت رویکرد دوم خردادی دارد و از آن منظر مورد تأیید نمیباشد. بخوانید و ببینید چه جالب به اتهام زدن به مردم خرده گرفته است. 

 

پیش از انتخابات اخیر ، وقتی سخن از بی میلی مردم نسبت به انتخابات به میان می آمد، به دوستان می گفتم که مشارکت مردم قطعی است – چه خوشمان بیاید چه نیاید – و می گفتم که باید برای آن فکری کرد و با فرض مشارکت مردم راهبرد ارائه داد و به همین دلیل ، نام وبلاگ جدید خود را [...] گذاشتم و در تاریخ 9 خرداد 84 این مطلب را در وبلاگ درج کردم.

بعد هم در همان جا پیش بینی کردم که هاشمی رفسنجانی با یکی از اصولگرایان (آن موقع نظرسنجی ها قالیباف را نشان می داد) به دور دوم راه پیداخواهند کرد و پیشنهاد دادم که اصلاح طلبان در اسرع وقت به هاشمی روی بیاورند و وقتی این اتفاق نیفتاد ، من هم از معین حمایت کردم ، اما چون عاقبت کار را حدس می زدم ، در پایانِ نامه خطاب به دکتر معین (پست قبل) گفتم :« اگر ملت به ریاست جمهوری شما صحه نگذاشتند ...» و دیدیم که صحه نگذاشتند.

دقت کنید! نیازی به علم غیب ندارد. ما هنوز یاد نگرفته ایم که بین جنگ روانی و برآوردهایی که باید در جلسه های درون حزبی بررسی شود تفاوت قائل شویم. ما به درستی به جنگ روانی دامن می زنیم و به غلط چیزی را که در جنگ روانی گفته ایم ، خودمان هم باور می کنیم و بعد که نتیجه رقم می خورد می گوییم که عجب! چقدر مردم ما غیر قابل پیش بینی هستند؟!

داستان ما حکایت ملانصرالدین است که شایعه کرد آش می دهند و وقتی استقبال مردم را دید ، ظرفی برداشت و داخل صف شد و با خود گفت که شاید هم دادند! نه عزیزان! مردم غیر قابل پیش بینی نیستند ، این ما هستیم که چشمان خود را باز نمی کنیم.

در هفته ی آخر تبلیغات ، حداقل در [...] کاملاً مشخص بود که احمدی نژاد شانس اول است و در کل کشور هم می شد فهمید که دکنر معین در 3 ردیف نخست جایی ندارد ، اما وقتی در ستاد دکتر معین از یکی از عزیزان روحانی ، نتیجه ی نظر سنجی ها را پرسیدم ، ایشان گفت که در یک نظر سنجی دکتر معین اول است و در یک نظر سنجی دیگر دکتر معین بعد از هاشمی دوم است و من هم به ناچار سکوت و سپس خداحافظی کردم و به خاطر همراهی با دوستان به دکتر معین رای دادم که بعدها دچار عذاب وجدان نشوم.

من قائل به سیاست ورزی منهای اخلاق نیستم ، آن چنان منطقی و شفاف سخن می گویم که همه جا – حتی به هنگام احضار گاه و بی گاه – بتوانم با قاطعیت سخن بگویم  و از اندیشه ام دفاع کنم. به همین دلیل معتقدم که این نتیجه قابل پیش بینی بود و سایت بازتاب علم غیب نداشت. نتیجه قابل پیش بینی بود و در چند روز آخر ، گشت و گذار در میان مردم ، همین نتیجه را به دست می داد ، اما دوستان ما با غرق شدن در هیاهوی جنگ روانی ، باورشان شد که انتخابات با رقابت معین و هاشمی رقم می خورد و حتی برخی به دکتر معین خوش آمد هم گفتند . حال که دکتر معین در جایگاه پنجم ایستاده است ، به این دلیل که نمی خواهند به اشتباهشان اعتراف کنند ، از غیر قابل پیش بینی بودن مردم و تقلب سخن می گویند.

من معتقدم که تقلبی صورت نگرفته است [...] و به سهم خودم از حذف کروبی [هم] خوش حالم. [...] 

به هر حال مردم قابل پیش بینی هستند و کاش دوستان اصلاح طلب به هنگام از هاشمی رفسنجانی حمایت می کردند.

نظرات 9 + ارسال نظر
یه نفر 21 فروردین 1388 ساعت 14:48 http://www.iranianpresident.blogfa.com

شما مدتهاست لینک شده اید...در حمایت از رییس جمهور احمدی نژاد ما را با نام (( رییس جمهور ایرانیان )) لینک نمایید...

سلام بزرگوار
شما را کمی احساسی یافته‌ام.

لافکادیو 23 فروردین 1388 ساعت 00:35

سلامی دوباره
مطلبتون در مورد آقای احمدی نژاد رو خوندم.
فقط می تونم بگم که ایشون حرف ندارن !!!!!!!!!!!!!
مخصوصا که با حضرت مهدی (عج) هم در ارتباط نزدیک اند!!!

جواب سلامی دوباره :)
ایشان در خط ولایت مطلقه فقیه و سرباز آقا امام زمان (علیه آلاف تحیة و الثناء) هستند.

محمد جواد 23 فروردین 1388 ساعت 20:23 http://www.hamiyane-velayat.blogfa.com

سلام، وبلاگتونو دیدم خیلی عالی بود. انشاء الله موفق باشین ،ضمنا من هم یه وبلاگ جدید راه انداختم که اگر ببینید و نظرتونو بفرمائین خیلی خوشحال میشم.
جوان حامی ولایت :
http://www.hamiyane-velayat.blogfa.com/
یا علی [گل]

سلام
خوش آمدید. امیدوارم به گونه ای عمل کنید که نام وبلاگتان برازنده باشد.
موفق باشید.

بچه بسیجی 23 فروردین 1388 ساعت 22:27 http://na3lehozo0r.blogfa.com

بسم رب الشهداء و الصدیقین
سلام علیکم
انشالله سال جدید سال ظهور تنها حضور حقیقی حضرت مهدی اروحناه له فداه باشه .
دفترچه یادداشت: شهدا را یاد کنید با ذکر صلوات
سال جدید رو با این یادداشت و بیاد یکی از بچه بسیجی های فعال پایگاه و وبلاگ نویس نسل حضور که حاجت روا شد و درراه بازگشت از مناطق عملیاتی درسانحه تصادف به شهدا پیوست ؛ شروع میکنم .آخرین حرفهای من و رفیقم از 22اسفند87 تا دوم فروردین88 ساعت 11:05قبل از ظهر

فقط اینکه خدا شر این اجنبی صفتها و پرستها رو هر چه زودتر اونم با ظهور آقا از سراین مملکت و ملت از بین ببره .

التماس دعا
یا زهرا (س) ./

سلام
خداوند ایشان را رحمت کند.
دعا بفرمایید.

رایحه 24 فروردین 1388 ساعت 05:43 http://www.tttuu.blogfa.com

خدایا چنان کن سر انجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار

رامیم 24 فروردین 1388 ساعت 15:21 http://blog.ramim.ir

درود!
این اصلاح طلب طلبکار محترم انگار خودشان هم از رفتار مردم درس نگرفته اند!
و اما... این بیماری اجتماعی مزمن مخصوص به اصطلاح اصلاح طلبان نیست و ظاهرا در هر ستادی که وارد می شدیم نظرسازی رونق داشت و بر اساس همان نظرسازی ها همیشه صاحب ستاد اول و در برخی اوقات حتی دوم!!! بود.
من به رئیس ستاد یکی از آقایان در همین مورد گفتم: به فرض اینکه نظر سنجی در ستاد شما و بین مریدان برگزار شده باشد هم، کاندیدای شما دوم است! پس چاره ای بیاندیشید!...
اگر در نظر سنجی های آمریکا و غرب تقلب می شود لااقل دعوا سر چند دهم درصد است نه 99%! و معمولا این تقلب را به خورد اصل کاری ها نمی دهند...
خدا کند در این انتخابات خود فریبی کمتر دیده شود...
ممنون

سلام
من ندیده ام که اصولگرایان بعد از اینکه نظرسنجی شان غلط از آب در می آید، سخن خلاف اخلاق بگویند! نظر سنجی اشتباه یک بحث است و بد گفتن به مردم حرفی دیگر است. شما ببینید در هر انتخابات بعد از اینکه دوم خردادی ها شکست می خورند چه می گویند؟! بهترین حرفشان این است که مردم غیر قابل پیش بینی هستند؟ چرا؟ مگر مردم عقل و منطق ندارند که دفعتا به کسی رای دهند؟
این دوم خردادی هم در وبلاگش به همین موضوع اشاره داشته است که بنده نقلش را مناسب دیدم.

مازیار 25 فروردین 1388 ساعت 17:15

البته شما قبل بعد از انتخابات به مردم سخن خلاف اخلاق نمیگویید . قبل از انتخابات این کار را میکنید !
کاندیداهای وجیه المله را رد صلاحیت میکنید به این بهانه که" مردم عقل و منطق ندارند و دفعتا به کسی رای میدهند " .ممکن است به افراد ناباب رای بدهند و مجلسی مثل مجلس ششم تشکیل شود و دولتی مثل دولت خاتمی سرکار بیاید . دلیل رد صلاحیت هم اعلام نمیشود تا طرف برود رفتارش را تصحیح کند.از نظر شرعی هم ایرادی ندارد یک نفر را از حق انتخاب شدن و جمع کثیری را از حق انتخاب کردن محروم کرد . قدرت را عشق است .

فکر می‌کنم شما با قانون اساسی مشکل دارید. اما اشکالی ندارد مشکل داشته باشید اما بگویید چه کسی رد صلاحیت شده که خلاف قانون بوده؟
مگر دولت خاتمی در همین مملکت و با تایید شورای نگهبان و با رای همین ملت تشکیل نشد. انتخابات قبل هم که معین پنجم شد. شما چشمانتان را به روی حقیقت می‌بندید.
به لطف خدا در کشور ما میزان رای مردم است و نه اراده دشمنان مردم که شما حرف‌هایشان را رله می‌کنید.

پلخمون 30 فروردین 1388 ساعت 07:11 http://palakhmun.blogfa.com/

سلام
ما غلط بکنیم شما را دوزخی حساب کنیم. انتقاد از اخراجی ها حق مسلم ماست. جدی می گم.
ارادتمند
یا حق

سلام
دور ازجان.
دعا بفرمایید.

طیبه علی 30 فروردین 1388 ساعت 13:51 http://beheshtema.blogsky.com/

سلام!
بهشت ما به روز شده خوشحال می شو یم اگر سری بزنید.
التماس دعا.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد