نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

پیام مقام معظم رهبری به هاشمی رفسنجانی

اشاره: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین نظام اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، ضمن بیانات ارزشمندی در باره بعثت حضرت ختمی مرتبت(ص)، در خصوص مسائل روز و هشدار به نخبگان مواردی را متذکر شدند که آگاهان سیاسی این بخش از بیانات معظم له را پیام به آقای هاشمی رفسنجانی تفسیر میکنند. رهبر معظم انقلاب در این بخش تأکید کردند که نخبگان در معرض امتحان عظیمی قرار دارند و مردود شدن در این امتحان به سقوط منجر خواهد شد. ایشان با پرهیز دادن از سیاست بازیها، از آقای هاشمی رفسنجانی خواستند که خرد را معیار قرار بدهد. معظم له شاخص خرد را بندگی خداوند دانستند. این بخش از سخنان مقام معظم رهبری، خواندنی و عبرت آموز است.   

 

  

رهبر معظم انقلاب  

 

 

هر کسى امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنى سوق بدهد، از نظر عامه‏‌ى ملت ایران انسان منفورى است؛ هر که می‏خواهد باشد. هر هدفى را که این ملت بخواهد به آن برسد، در سایه‏ى آرامش و امنیت خواهد رسید. وقتى امنیت بود، تحصیل هم هست، علم هم هست، پیش‏رفت هم هست، صنعت هم هست، ثروت هم هست، آسایش گوناگون هم هست، عبادت هم هست؛ دنیا و آخرت در سایه‏ى امنیت وجود دارد. وقتى ناامنى ایجاد شد، همه‏ى اینها مخدوش میشود. به هم زدن امنیت یک ملت بزرگترین گناهى است که ممکن است کسى مرتکب بشود. این را البته آن کسى که مأمور است، مزدور است، او که حرف گوش نمیکند؛ خطاب ما به او نیست؛ خطاب ما به نخبگان است. آحاد ملت هم هوشیارند؛ نخبگان ما هوشیار باشند. 

   

نخبگان بدانند هر حرفى، هر اقدامى، هر تحلیلى که به آنها [مزدوران دشمن] کمک بکند، این حرکت در مسیر خلاف ملت است. همه‏‌ى ما خیلى باید مراقب باشیم؛ خیلى باید مراقب باشیم: مراقب حرف زدن، مراقب موضع‏گیرى کردن، مراقب گفتن‏ها، مراقب نگفتن‏ها. یک چیزهائى را باید گفت؛ اگر نگفتیم، به آن وظیفه عمل نکرده‏ایم. یک چیزهائى را باید بر زبان نیاورد، باید نگفت؛ اگر گفتیم، برخلاف وظیفه عمل کرده‏ایم. نخبگان سر جلسه‏ى امتحان اند؛ امتحان عظیمى است. در این امتحان، مردود شدن، رفوزه شدن، فقط این نیست که ما یک سال عقب بیفتیم؛ سقوط است. اگر بخواهیم به این معنا دچار نشویم، راهش این است که خرد را، که انسان را به عبودیت دعوت می‏کند، معیار و ملاک قرار بدهیم؛ شاخص قرار بدهیم.  

 

 عقل، این سیاسی‏بازى‏ها و سیاسى‏کارى‏هاى متعارف نیست؛ اینها خلاف عقل است. «العقل ما عبد به الرّحمن و اکتسب به الجنان»۱؛ عقل این است که انسان را به راه راست هدایت میکند. اشتباه می‏کنند آن کسانى که خیال میکنند با سیاسى‏کارى، عقلائى عمل میکنند؛ نه، عقل آن چیزى است که راه عبادت خدا را هموار می‏کند. شاخصش هم براى ما، بین خودمان و خدا، این است که نگاه کنیم ببینیم در بیان این حرف اخلاص داریم یا نه؟ به فکر خداییم یا نه؟ من دارم براى خاطر خدا، رضاى خدا حرف میزنم یا براى خاطر جلب توجه شما دارم حرف میزنم؟ براى خاطر خداست یا براى خاطر دل مستمع و غیر مستمع است؟ معیارش این است. به خودمان مراجعه کنیم؛ اقضى القضات نسبت به انسان، خودِ انسان است. خودمان را فریب ندهیم؛ بفهمیم چه کار می‏کنیم؛ بفهمیم چه می‏گوییم [و] چه حرکتى می‏کنیم.  

  

پاورقی: ۱- کافى، ج 1، ص 11.

نظرات 11 + ارسال نظر
مصلح 30 تیر 1388 ساعت 19:02 http://taadl.bloga

سلام خداقوت
خداونداخلاص مان را زیاد بفرماید

سلام
متشکرم.
موید باشید.

محسن 30 تیر 1388 ساعت 19:35

اون وقت که ما میگفتیم هاشمی عالیجناب سرخپوشه و دستش به خون بیگناهان الوده شده شماها میگفتید ایشون استوانه نظام هستن
حالا که ما از ایشون تو نماز جمعه حمایت میکنیم شما میگید منفوره
تا حالا فکر کردید؟

مشکل شما این است که در هر صورت ضد انقلاب هستید.
اگر واقعا هاشمی قاتل است چرا اکنون از او جمایت می کنید و اگر قاتل نیست چرا آن روز دروغ می گفتید؟
می بینید که شما در هر صورت دروغ گو هستید. شما ضد انقلاب و ضد مردم هستید.

بهنام 30 تیر 1388 ساعت 19:47 http://setadsabz.parsiblog.com

ببین شما خودت یه منافقی خودت هنوز نفهمیدی تو یه خیانت کار بزرگی.از نظر بی ادبی و بی شعوری و بی فرهنگی هم که تک تکی.چو میان حشمان پای نهادیم صدای واق واق عرعر حیوان شنیدیم
چو زنی حرف به حق بهر مخالف کندد پارس و گوید که خفه مرد منافق
به تضاد بی ادب هیچ نگویید که جواب عرعر خر بی اعتنای ست
انحصار: ستاد سبز

چه پیامی بهتر از این می تواند بی ادبی، بی فرهنگی و بی خردی شما را نشان بدهد؟ خوب شد که این پیام را دادی تا همه میزان فهم و شعورت را ببینند.

اما اینکه عصبانی هستی: به قول قرآن عظیم از این عصبانیت بمیرید (موتوا بغیظکم).

:)

همیشه سلام...
امیدوارم همواره موفق و تندرست باشید

سلام
متشکرم که پیام مرا در پیام رسان پارسی بلاگ به خوبی هضم کردید.
موفق و عاقبت به خیر باشید.

پوریا 31 تیر 1388 ساعت 01:48 http://purya.parsiblog.ir

سلام داداش
حرف دل ما رو زدی .
ممنونیم
بوی سیب؟
بله

سلام بر شما
موید باشید.

مصطفی 31 تیر 1388 ساعت 21:38 http://MO3TAFA.TK

خیلی ممنون دوست من . با اینکه تو وبلاگ ها نظر نمیدم . احساس کردم باید به خاطر وبلاگت و مطالب خوب و عاااااااااااالیش بهت خسته نباشید بگم
دوست دارم با شما در ارتباط باشم!!!!!!!!!!!!!!!
موفق باشید.

سلام
از تعریف شما متشکرم.
موفق و موید باشید.

غلامعلی 1 مرداد 1388 ساعت 03:35

حاجی با به به و چه چه یک عده موافق و بی ادبی یه عده مخالف نمیشه رو مطلب قضاوت کرد. اما چیزی که من می فهمم اینه که این برداشت شما از بیانات رهبری نهایت سطحی نگری و منفی نگریه. شما برای نشان دادن موافقت یا مخالفت رهبری با یک جریان می توانید از دلایل و بینات متقن استفاده کنید نه صرفا یک برداشت شخصی که به عقیده من با استفاده از عینک منفی نگری حاصل شده.
در هر حال همین که می نویسید خیلی خوبه وباید سعی کنید به این نوشتن محتوا هم اضافه بشه.
با امید تحقق دولت کریمه امام زمان عج.

هر چند تو هم می‌دانی که حق با من است.
همان طور که هم اصولگرایان همه اذعان می‌کنند و هم منافقین. منافقین خوش حال اند که رهبر و هاشمی رو در روی هم اند. اما با سقوط هاشمی آرزوی انها هم به گور خواهد رفت.

امیر عباس 1 مرداد 1388 ساعت 03:47 http://namahramane.blogsky.com

یک برادری از تهران که ظاهرا دوم خردادی هستند، در ساعت 03:03 بامداد آمده اند و از بیماری شدید مادر و خواهرشان گفته اند.
برای ایشان دعا کنید.

لازم به ذکر است که مهم نیست ایشان دوم خردادی است، چون برای خواهرشان چنان مشکلی پیش آمده که هر شنونده ای را به شدت متأثر می کند.

شیوا 1 مرداد 1388 ساعت 15:02 http://www.loralv.blogfa.com

آخ چقدر شما حزب اللهی ها انسان دوستید!!!

شک نکن!

[ بدون نام ] 9 آبان 1388 ساعت 15:21

سبز فقط سبز نبی
رهبر فقط سید علی

فرزاد 14 اردیبهشت 1389 ساعت 22:16 http://taookeh.blogfa.com

از آقای رفسنجانی این انتظار نمی رفت که اون نامه سر گشاده اون هم با اون مضمون را به آقا سید علی بدادند
........
به وبلاگ من هم بیا............

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد