نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

چرا می‌گوییم امام خامنه‌ای ؟!!!

اشاره: سال‏ها گذشت تا بفهمیم آنها که با ادعای ارادت به حضرت امام خمینی(ره) شأن امت و امام را به موزه سپردند و اجازه ندادند که بگوییم امام خامنه‏ای ریگی به کفش دارند. امروز که ما می‏گوییم امام خامنه‏ای، منافقین شمشیر از رو بسته و خائنین و وطن فروشانی که در آخور دشمن پناه گرفته‏اند، به شدت اعتراض می‏کنند تا بیشتر بدانیم یاران سابق امام خمینی(ره) – بخوانید یاران نفوذی امام خمینی(ره) – چه همه با دشمنان امام خمینی(ره) همنوا هستند. باری مطلب زیر که چندی پیش در اینترنت منتشر شد، را نمی‏دانیم چه کسی و در چه جمعی ادا کرده است، اما هر چه هست حرف ما و حرف تمام حزب اللهی‌هاست و از خواندن چند باره‏اش ضرری متوجه‏مان نمی‏شود.   

  

       

  • غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
  • اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
  • ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
  • سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
  • یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!
  • شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
  • امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
  • امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
  • وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».
  • اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.
  • در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!
  • پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.
  • تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.
  • شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».
  • مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...
  • بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.
  • آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!
  • اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.

جشنواره امام خامنه ای

اشاره: این یادداشت کاملا شخصی و برای یادگاری نوشته شده و ارزش عنایت شما را ندارد. بگذارید و بگذرید!

 

  

 

  

 

جشنواره‏ام همین جاست: جشنواره شعر دفاع مقدس استان کردستان همین امروز در مریوان برگزار می‏شود. منطقه عملیاتی والفجر 4. بنا بود بنده هم باشم، به قول دوستان: مهمان ویژه! راستش را بخواهید بیش از ده سال است که بنا دارم سفری به مریوان داشته باشم و قسمت نمی‏شود. حالا به بهترین شکلی فرصت به دست آمده بود. کارهایی را که در خصوص سفر امام امت به قم به عهده گرفته بودم تحویل دادم و داشتم راهی می‏شدم. دیدم نمی‏توانم از قم دل بکنم. یعنی دیدم نمی‏توانم از امامم دل بکنم. هر چه کردم نشد. خوب که فکر کردم دیدم بعد از سال‏ها نایب امام زمان به قم می‏آید و درست از سر کوچه ما می‏گذرد، آن وقت من بلند شوم بروم جشنواره؟ دیدم جشنواره‏ام همین جاست! برای رفتن به مریوان و منطقه عملیاتی و صفا با شهیدان هم وقت هست و خدا بزرگ است. صحنه‏هایی هم دیدم که عزمم بر ماندن جدی‏تر شد. مثلاً دیدن حال و روز مادرم! 

  

 

مادری دارم بهتر از برگ درخت: مادر این روزها با فشار خون و پادرد و نمی‏دانم چی‏چیز اعصاب دست به گریبان است. کمتر بیرون می‏رود، بیشتر به پزشک و دارو فکر می‏کند. چند روز پیش که منزل پدر بودم گفت: «پسرم اگر عکس امام خامنه‏ای را در خیابان می‏دادند یکی برایم بیاور.» نه اینکه قحطی عکس و پوستر باشد و در منزل تصویری از ایشان نباشد، اما مادر می‏خواست از همان تصاویری که برای استقبال و در خیابان توسط مردم پخش می‏شود داشته باشد. مادر می‏گفت:«می‏خواهم تک و تنها با پای خودم بروم به استقبال امام.» نگرانی ما فایده‏ای نداشت و توصیه‏های ما را با لبخند می‏شنید. 

   

جوانان عاشق: در چند روز گذشته خیابان پر شده بود از شور و حال. جوانانی که عکس و لبخند و شیرینی و نستعلیق توزیع می‏کردند. جوانانی با قیافه‏هایی که اگر ایشان را در آن حال نمی‏دیدی می‏گفتی اینها حتما ضد انقلاب اند! اما جوانان عاشق امام امت هستند و روز و شب‏شان را برای استقبال باشکوه از نایب امام زمان وقف کرده‏اند. 

  

 

دریایی از عکس‏ها و نوشته‏های دوست داشتنی: سطح شهر و به ویژه خیابان محل سکونت‏ات پر شده از تصاویر کسی که در این نظام بیش از همه دوستش داری. خدایا چه همه بنر و پوستر امام خامنه‏ای!!! خدایا چقدر نوشته در خوش‏آمد گویی به حضرت ماه!!! چقدر نوشته از بیانات ایشان. بنیاد شهید هم کار خوبی کرده و تصاویر شهیدان زینت بخش هر کوچه شده! آیا عجیب و تأمل برانگیز نیست که فرمانده‏ات – شهید سید محمد رضا فیض – آمده و درست سرکوچه شما به استقبال امام خامنه‏ای، تمام قد ایستاده است؟ خدایا می‏شود تمام سال خیابان‏های شهرم همین طور باشد؟ 

  

خدایا توان عطایمان کن: امشب گشتی در شهر زدم. تا دقایقی پیش هنوز هم عملیات استقبال ادامه داشت. کلی راه رفتم و شهر و جوانان منتظر و گیت‏های تودرتو و حلقه‏های خالی از جمعیت را نظاره کردم. با چند نوجوان که از دورترین شهرک نسبت به مرکز قم (مهدیه) با پای پیاده خودشان را به پشت گیت رسانده بودند گپی زدم. می‏گفتند فقط به عشق ولایت آمده‏ایم و اگر صبح می‏خواستیم بیاییم شاید دیر می‏شد. 

اکنون ساعت 03:30 بامداد است و هنوز بیدارم. شب گدشته نیز فقط دو ساعت خوابیده‏ام و صبح ساعت 7 با دوستان قرار دارم ولی با اطمینان می‏توانم بگویم که احساس خستگی ندارم. یقین دارم که این اشتیاق امان چند دقیقه استراحت را هم نخواهد داد. خدایا توان بده تا امروز در مراسم استقبال امام امت سرپا و شاداب باشم.

سفر امام امت برکات فراوانی برای حوزه علمیه دارد

و

 

 

آیت‌الله مکارم شیرازی: سفر رهبری به قم برکات فراوانی برای حوزه‌ علمیه خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، خواستار حضور باشکوه مردم در استقبال از رهبر معظم انقلاب شد و اظهار داشت: سفر ایشان به شهر قم برکات فراوانی برای حوزه‌ علمیه قم خواهد داشت.

 

 

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در درس خارج فقه خود که با حضور صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر قم گفت: سفر ایشان به شهر قم بسیار با برکت خواهد بود.

 

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با سفر رهبر معظم انقلاب به قم مردم استقبال با شکوهی از ایشان داشته باشند.

 

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: سفر مقام معظم رهبری به این استان برای حوزه‌ علمیه و استان قم برکات فراوانی خواهد داشت و ما نیز قدومشان را به این استان خیر مقدم می‌گوییم.

قطعه شعری به پیشباز سفر امام امت به استان قم

 

 

«میهمان کریمه»  

جواد محمدزمانی

 

 

مژده آن نور ناب آمده است 

جلوه آفتاب آمده است 

 

 

باغ دل‌ها شکوفه خواهد کرد 

وقتی آن عطر ناب آمده است 

  

 

 ای سؤالاتِ: کی، چگونه، کجا 

آنک آنک جواب آمده است 

  

 

آی پاییزها! دوباره بهار 

با طپش با شتاب آمده است 

  

 

شهر یکسر تبسّم و شادی است 

رهبر انقلاب آمده است 

  

 

 چه وقار و شکوه و هیمنه‌ای! 

شیعه را مقتداست خامنه‌ای 

  

 

نسل رودیم، زاده دریا 

موج خیزیم و صاحب ژرفا 

  

 

همچو شمعیم پاک و روشن دل 

مثل پروانه‌ایم بی‌پروا 

  

 

ما چو کوهیم، با وقار، آرام 

اهل صبریم اهل صبر امّا 

  

 

گر بخواند به رزممان رهبر 

گر که ما را به صف کند مولا 

  

 

می‌زنیم آنچنان به گُرده خصم 

که نماند تنی ازو برجا 

  

 

هست همت نصیبِ ما امروز 

هست نصرت از آنِ ما فردا 

  

 

می‌رسد صبح مرگ اسرائیل 

می‌رسد شام دفن امریکا 

  

 

روزی آخر نماز می‌خوانیم 

در شبستان مسجد الاقصی 

   

 

این همان وعده است، وعده او 

«وحده لا اله الا هو» 

  

 

جاده آورد عطر رحمت را 

دشت سرشار شد نجابت را 

  

 

میهمان کریمه! جاری کن 

در زمین چشمه کرامت را 

 

 

با حضور تو قم به یاد آورد 

خاطرات امامِ امّت را 

 

 

آن امامی که یاد ازو دارند 

سروها، کوه‌ها، صلابت را 

 

 

آن امامی که خوب باور داشت 

که جدا نیست دین سیاست را 

 

 

یادمان داد پایداری را 

یادمان داد استقامت را 

 

 

گاه از انقلابمان می‌گفت 

تا بدانیم قدر نعمت را 

 

 

آن امامی که مرد ایمان بود 

پیر رزمندگان لبنان بود 

 

 

قم شکوهی خدانما دارد 

سایه در سایه روشنا دارد 

 

 

قم سحرگاه در سکوت حرم 

دست‌هایی پر از دعا دارد 

 

 

قم دیار سکوت و رخوت نیست 

قم ازین کارها ابا دارد 

 

 

قم قیام و خروش و فریاد است 

قم قوام از حماسه‌ها دارد 

 

 

آری، ابلیس خوف قم دارد 

قم به فضل خدا رجا دارد 

 

 

قم سراسر تبسّم و شوق است 

که در این لحظه ها تو را دارد 

 

 

چه کسی جز تو ای بهار امید 

یک بغل یاس در قبا دارد؟ 

 

 

دستِ رشک‌آوران ز تو کوتاه 

وَ عَلی اهلِ قُم سَلامُ الله 

 

 

چه قدر مانده تا سحر برسد؟ 

از فضا بوی مُشکِ‌تر برسد 

 

 

دشمن ما هنوز منتظر است 

عمر این انقلاب سر برسد 

 

 

غافل آنکه چقدر نزدیک است 

آخرِ کارِ فتنه گر برسد 

 

 

جان این خاک! ما مگر مردیم 

که به جان شما خطر برسد؟ 

 

 

جاده‌ها اسب شوق زین کردند 

تا ز هنگامه‌ها خبر برسد 

 

 

«باش تا صبح دولتت بدمد» 

باش تا مژده ظفر برسد 

  

 

جمعه‌ها بی‌قرار می‌گویند: 

روزی آن یار از سفر برسد 

 

 

روزی آن یار می‌رسد، آری 

دشت‌ها می‌شوند گلکاری 

 

 

یا  رب آن عطر ناب را برسان 

حضرت آفتاب را برسان 

 

 

آن سوار دلیر را بفرست 

عزمِ پا در رکاب را برسان 

 

 

خیمه عمرمان عطش دارد 

یا ابالفضل! آب را برسان 

 

 

انقلاب از دعای او باقی است 

صاحب انقلاب را برسان 

 

 

گره از کار عاشقان واکن 

و جهان را دوباره شیدا کن

امام خامنه‌ای حافظ درخت ولایت فقیه هستند

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: درخت ولایت فقیه توسط دستان با کفایت امام خمینی (ره) در قرن حاضر احیا شده و هم اکنون مقام معظم رهبری مسئولیت حفاظت از آن را بر دوش دارند.

آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار مسئولان و کارکنان موسسه ولاء منتظر قم اظهار داشت: آیت‌الله خامنه‌ای مسئولیت اداره جامعه را بر دوش دارند و در این راه متحمل زحمات فراوانی شده‌اند.

وی افزود: امیدواریم با لطف الهی، یاری امام زمان (عج) و کوشش شیعیان درخت تناور ولایت روز به روز مستحکمتر شود و ما باید در راه حفظ و پرورش این درخت بیش از پیش تلاش کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تعدد آیات و روایات در مورد بحث ولایت فقیه ابراز داشت: خداوند در قرآن شرط ایمان را پذیرش ولایت پیامبر و ائمه (ع) ذکر کرده است، اما متأسفانه در جامعه ما به حد کافی حق این مطلب ادا نشده است.

این استاد حوزه در ادامه با ذکر روایتی از نبی اکرم (ص) گفت: پیامبر اعظم (ص) شرط ولایت خود را ولایت امیر مومنان (ع) دانسته است و هر کس قصد رسیدن به پیامبر (ص) را دارد، باید از این مسیر وارد شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز داشت: تلاش وهابیت برای تخریب و انحراف روایات و آیات وارده در مورد ولایت امام علی (ع) به جایی نخواهد رسید و انکار این آیات و روایات نفی و رد ولایت پیامبر نیز هست، چون پیامبر (ص) ولایت خود را به دست امام علی (ع) سپرده‌اند.

وی گفت: پیامبر (ص) بعد از خود، قرآن و ولایت را به یادگار گذاشته‌اند و فهم برخی از آیات قرآن توسط خداوند فقط به پیامبر تعلیم شده است و ایشان نیز این علم را به ائمه اطهار (س) از طریق امام علی (ع) سپرده‌اند و حق را باید از درگاه امامان شیعه (ع) گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق سخنان امام باقر (ع) هیچ مسئله‌ای به اندازه ولایت سفارش نشده است، افزود: حرکت در مسیر ولایت، تبلیغ و نشر آن مصداق عمل به این سخن امام باقر (ع) است.

قم برای استقبال از امام امت آماده است

شهردار قم از آمادگی کامل شهر قم برای استقبال با شکوه از مقام معظم رهبری به این شهر خبر داد.

محسن عابدینی‌پور با بیان اینکه شهرداری با تمام توان و ظرفیت آماده استقبال از مقام معظم رهبری است، گفت: از روزهای گذشته که خبر سفر معظم له به شهر قم اعلام شد، چندین کمیته مختلف در شهرداری در قالب فعالیت‌های مربوطه و فراهم سازی مقدمات سفر رهبری تشکیل شده است که این اقدامات در روزهای آتی مشهودتر خواهد شد.

شهردار قم افزود: مناسب‌سازی مسیر سفر، ساماندهی تبلیغات شهری، روان سازی حمل و نقل عمومی، شستشو و نظافت مسیر، هماهنگی نصب بنرهای تبلیغاتی، آذین‌بندی و چراغانی میادین و خیابان‌ها، آمادگی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای سرویس دهی به شهروندان، برپایی ایستگاه صلواتی در طول مسیر استقبال و استقرار خودروهای آتش نشانی در نقاط حساس شهر از جمله اقدامات شهرداری قم در این ایام است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری عنایت ویژه و خاصی به شهر کریمه اهل بیت (س) داشته و دارند که امیدواریم این عنایت با سفر ایشان تقویت شود و دستاورد این سفر معنوی، عمران و آبادانی بیشتر شهر قم باشد تا شهری در شأن کریمه اهل بیت (س) داشته باشیم.

عابدینی‌پور تصریح کرد: مردم فهیم قم برای حضور رهبری در استان لحظه ‌شماری می‌کنند و این سفر نقطه عطفی در توسعه استان بوده و منشأ تحول و توسعه است.

شهردار قم تصریح کرد: همشهریان قمی بدون شک با استقبال باشکوه از رهبری بار دیگر با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

عابدینی‌پور در ادامه تصریح کرد: بی‌تردید حضور پر مهر و عطوفت معظم له در جمع مردم ولایت‌مدار قم سر آغاز حرکتی نو و رویشی دوباره خواهد بود.

مردم قم یوم‌الله دیگری را در تاریخ ثبت می‌کنند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور پیامی اعلام کرد: مردم قم در استقبال از رهبری یوم‌الله دیگری را در تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی خلق می‌کنند.

در پیام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم آمده است: درود بر شما طلایه‌داران نهضت اسلامی و سپاس از شور و شوق زاید‌الوصفتان برای خلق حماسه‌ای ماندگار، نمایش صلابت و پایداری الهی در سربازی عمود خیمه نظام اسلامی و سکان‌دار امت اسلامی و آمادگی همه جانبه برای ثبت یوم‌الله دیگری در تاریخ سراسر افتخار عاصمه انقلاب اسلامی با استقبال بی‌نظیرتان از نایب بر حق حضرت بقیة الله الاعظم «عج» و مقام منیع ولایت مطلقه فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که همزمان با فرخنده ایام دهه کرامت و سالروز ولادت با سعادت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تشریف فرما شده و شیفتگان جان برکفشان را از نعمت حضور با برکت ولی امر مسلمین در ام‌القرای جهان اسلامی بهره‌مند خواهند فرمود.

در ادامه این پیام آمده است: وعده آحاد مجاورین کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) صبح روز سه‌شنبه هفته جاری در مسیر استقبال به یادماندنی از مقتدای عظمی‌الشان و حضور پرشور برای کسب فیض از زیارت چهره‌نورانی و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بوده و مردم قم بار دیگر پاسخ کوبنده به تلاش مذبوحانه ایادی زبون استکبار جهان خواهند داد.

اماما مقدمت گلباران باد

قم مهر 79 را از خاطر نبرده است و هنوز از عطر حضور دهه پیش سرشار است. 10 سال از آخرین حضور ولی امر مسلمین در قم گذشته است هنوز سنگ‌فرش‌ خیابان‌های قم آن قدم‌ها را به انتظار نشسته‌اند تا خاک رهش را لاله‌زار کنند. هنوز شهر از سخنان رهبرش لبریز است؛ هنوز در دفتر پر ورق خاطرات شهر، یاد وصف قم از زبان آن فرزانه انقلاب برجستگی خاص خود را دارد و همواره در ذهن اهالی شهر خودنمایی می‌کند.

«قم، شهر محبوب، شهر قیام و انقلاب، شهر علم و اجتهاد، شهر ولایت و امامت، شهر حوزه علمیه، شهر علماى بزرگ، پرورشگاه تاریخى و فراموش نشدنى امام بزرگوار ما؛ حضرت آیت‌اللَّه العظمى خمینى، شهر مراجع عظیم‏الشّأن، شهر محدّثان و فقیهان و عالمان و مفسّران و مؤلّفان بزرگ اسلام، شهرى با افتخارات استثنایى، شهرى با سابقه فراموش نشدنى، هم در علم، هم در انقلاب و جهاد.

در این شهر عزیز، سه نقطه برجسته در میان این همه نقاط روشن، چشم را به خود جلب مى‏کند: اوّل، حرم مطهّر و مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (ع) است؛ آن بزرگوارى که این سرچشمه جوشان و خروشان نخستین بار از کنار مرقد او جوشید و برکاتش به همه عالم و به خصوص به دنیاى اسلام رسید.

دوم، علم و فقاهت و حدیث است که این شهر پرچمدار آن بوده است؛ حوزه علمیه‏اى که از هزار و دویست سال قبل تا امروز در این شهر مقدّس همیشه پابرجا و برپا بوده است. علماى بزرگ، فقهاى بزرگ، فلاسفه باارزش، محدّثان عالى‏مقام و مؤلّفان عالى‏قدر از این شهر برخاستند یا به این شهر پناه آوردند و در زیر پرتو مطهّر پاره تن امامت و ولایت - یعنى حضرت معصومه علیها سلام - اقامت گزیدند. نقطه سوم، برجستگى شما مردم مؤمن و شجاع و آگاه و زمان‏شناس این شهر است. در اوّلى که این نهضت پا به عرصه وجود گذاشت، مردم این شهر بودند که پاسخ گفتند و دست یارى به سوى امام دراز کردند. من فراموش نمى‏کنم، در همین مسجد اعظم قم، در هنگامى که تازه اوّلین هفته‏هاى مبارزه و نهضت عظیم روحانیت آغاز شده بود، مردم شهر قم از قشرهاى مختلف به محل درس امام بزرگوار ما آمدند، صدایشان را بلند کردند و گفتند ما از شما پشتیبانى کردیم و پشتیبانى مى‏کنیم؛ چرا این کار پیش نمى‏رود؟ مسأله انجمن‌هاى ایالتى و ولایتى بود. یعنى از قدم اوّل، مردم قم امام را و مبارزه را تنها نگذاشتند. آن روزى هم که قلم‌هاى مزدور و خائن، به امام بزرگوار اهانت کردند، باز این شهر بود؛ همین مردم بودند؛ همین جوان‌ها بودند؛ همین مادران و خواهران و همسران بودند که قیام کردند؛ همین جوان‌ها بودند که به خیابان‌ها آمدند؛ شهید دادند، کتک خوردند، زیر فشار قرار گرفتند؛ اما ایستادند».

*یکی مشتاق و دیگری محتاج!

آری تک تک شهروندان شهر محبوب لحظه‌لحظه ثانیه می‌شمارند تا بار دیگر پذیرای مهمانی عزیز باشند که روزی میهمان این شهر بود و انتخاب شد تا دین آنها را از گزند باد مسموم در امان دارد.

شهرى با سابقه فراموش نشدنى، شهر محدثان و فقهیان مهمانان نازنیین زیاد داشته است، اما اینبار دل تو دلش نیست دست و دلش می‌لرزد، چه مهمانی نازنینی، سه بار به صورت رسمی آمده، خدا می‌داند چه مقدار به صورت غیر رسمی، انگار هر دو مشتاقند؛ نه یکی مشتاق، دیگری محتاج.

شهرى با افتخارات استثنایى، قم شهری که نذر کرده آسمان است خدا خواست که عزتش دهد که داد و مردم نیز قدر عزت خدا را دانستند و جانفشانی کردند.

* مگر می‌شود مسیحا بیاید و دم مسیحایی ندمد

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم می‌گوید: از آن جایی که مقام معظم رهبری خود از طلاب حوزه علمیه قم بوده‌اند، اشراف کاملی نسبت به مسائل حوزه علمیه دارند و تشریف‌ فرمایی ایشان به عنوان یک کارشناس خبره می‌تواند منشاء خیر باشد.

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: مقام معظم رهبری سال‌ها در حوزه علمیه قم بوده‌اند و از زوایای مختلف با نحوه آموزش و حتی ارزشیابی حوزه علمیه آشنا هستند و به همین دلیل است که به یقین سفر رهبری به قم و حضور ایشان در این شهر منشاء برکات برای حوزه علمیه خواهد بود.

****

مگر می‌شود بیاید و با خود خیر و برکت نیاورد مگر می‌شود مسیحا بیاید و دم مسیحایی ندمد، نوشداروی جان نبخشد. باید دراین وادی عاشق بود و لایق؛ تا از لیاقت‌ها بهره برد.

نگاهی اجمالی به تاریخ این شهر محبوب نشان می‌دهد هنوز شهر و شهروندان قمی عهد نبستند که بشکنند. بر سر عهد و پیمان خود هستند تا ولیعصر(ع) بیاید.

****

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) می‌گوید: مردم قم همواره مدافع انقلاب بوده و هستند و در این سفر نیز با استقبال گسترده خود از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: تا قبل از ورود حضرت معصومه (س) به قم، این‌ شهر رنگ‌ و بوی مذهبی نداشت و آیین زرتشتی در قم رواج پیدا کرده بود.

عابدی ادامه می‌دهد: پس از حضور حضرت معصومه (س) به قم، تشیع گسترش یافت و قم به عنوان مرکز جهان تشیع مطرح شد.

وی‌اظهار می‌کند:‌ عالمان و بزرگان دینی به ایشان توجه بسیاری داشته و دارند و زندگی خود را وقف حضرت کرده‌اند.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه می‌دهد: بزرگترین فیلسوف اسلام ملاصدرا است که ایشان زمانی که به حرم مطهر می‌آمدند از خیابان چهارمردان کفش‌های خود را درآورده و به ادای احترام می‌پرداختند.

عابدی اضافه می‌کند: پس از حضور حضرت معصومه (س) در قم این شهر ولایی شد و ولایی ماند به گونه‌ای که این ولایی بودن همچنان ادامه دارد.

وی می‌گوید: در ابتدا در قم کسی برای فرزندش نامی به غیر از نام اهل ‌بیت (ع) نمی‌گذاشت و فرهنگ دینی و ولایی مردم قم در این حد بود.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) تأکید می‌کند: قمی‌ها اهل عبادتند و باید این ویژگی همیشه در اهل قم بماند تا سعادتمند شوند.

عابدی با اشاره به کتاب تاریخ قم می‌گوید: اهل قم از فتنه به دور هستند و این موضوع بارها از ائمه معصومین (ع) در کتاب‌های مختلف نقل شده است.

رحمت رمضانی

مردم با عشق و ولایتمداری همیشگی از امام استقبال می‌کنند

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: مردم استان قم در استقبال از رهبری با عشق و ولایتمداری‌ همیشگی حضور بیابند. حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی‌ریا با اشاره به سفر امام امت به استان قم تاکید کرد: مردم با عشق و ولایتمداری همیشگی‌ از مقام معظم رهبری استقبال کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت اظهار داشت: هر چقدر از بزرگی و لذت دیدار با رهبری سخن بگوییم، کم است و قادر نیستیم که لحظه دیدار را توصیف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری با توجه به اینکه خودشان کانون علم و دانش در زمینه‌های مختلف علمی هستند وارد مهد علم و معارف اسلامی یعنی حوزه علمیه قم می‌شوند مسلما اتفاق عظیم و پرثمری رخ می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور در امر روحانیت افزود: مقام معظم رهبری با توجه به اینکه عشق‌، علاقه و دغدغه فراوانی نسبت به حوزه دارند با بررسی همه جانبه و فراگیر نظرات خود را اعلام می‌دارند مسلما نظرات ایشان برای مشخص کردن راهکارهای حوزه‌ علمیه قم به ویژه در امر تحول، کارساز است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید در نظر داشته باشند که از این علم و آگاهی مقام معظم رهبری به نحو احسن استفاده کرده و راهنمایی‌ها و خط مشی‌هایی که ایشان برای حوزه ترسیم می‌کنند، را پیگیری و اجرایی کنند.

بی‌ریا با بیان اینکه جنبه معنوی و حوزوی که در این سفر نهفته است از جنبه مردمی و عمرانی آن بیشتر است، ابراز داشت: حوزه علمیه باید این فرصت را مغتنم شمرده و در این سفر این مقدمه را مهیا کند که در امر تحول حوزه گام بزرگی برداشته شود.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه باید از این فرصت به دست آمده استفاده کافی و وافی کند و این فرصت را مغتنم شمارد.

این محقق حوزوی در ادامه به نقش موثر مردم در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: مردم نیز همانند گذشته با ولایتمداری و عشقی که نسبت به ایشان داشتند به صورت پر شور در این مراسم حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه دشمن همه چیز را رصد می‌کند و این حضور را نیز همانند دیگر مراسم‌ها دنبال می‌کند، گفت: مردم با حضور پرشور و گسترده خود و با پرپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نقل و شیرینی از ورود ایشان به نحو پرشوری استقبال کنند تا دشمنان خیال خامشان در خاموش شدن چراغ انقلاب از بین رود و موجبات توجه حضرت ولیعصر(عج) و ذات اقدس الله را نسبت به خودشان فراهم کنند.

بی‌ریا اظهار داشت: البته این سفر گذشته از جنبه معنوی که در پی دارد، پیشرفت در عمران و آبادانی شهر را نیز در پی دارد، چرا که مقام معظم رهبری با مسئولان بلند پایه کشوری و کارشناسان در این شهر حضور می‌یابند تا مشکلات مردم را نیز تا حد گسترده‌ای رفع کنند..

مقام معظم رهبری فقیهی فرهیخته هستند

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سفر قریب‌الوقوع مقام معظم رهبری به قم اعلام کرد: شخصیت مقام معظم رهبری برای حوزه‌های علمیه، فقیهی فرهیخته و زینتی توصیف‌ناپذیر و جامعه ما را پدری فرزانه است

 

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی آمده است: از خامنه تا مدینه 14 قرن بیش فاصله نیست و حدیث سلسله الذهب چه زیبا و جاودانه از پشت دیوار بلند قرون بر تارک زمین و زمان‌ها فراروی تمام عصرها و نسل‌ها نور افشانی می‌کند و نوای نورانی «انا من شروطها»‌ به گوش جان دل‌های دیندار می‌رساند و این فاصله فخر آفرین و روشن را بیان می‌دارد. 

 

در این پیام آمده است: امروز نیز در سایه توجهات ولی الله الاعظم (ع) و عنایات مراجع معظم و حمایت حوزه علمیه قم و به برکت انقلاب اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه (ص) توانسته است مرزهای جغرافیایی را در نورده و حلقه اتصال دل‌های حقیقت جو در اقصی نقاط عالم با این سلسله با برکت باشد و چشمه‌ای از مکتب و معارف ناب اسلام محمدی (ص)در دورترین جاها جاری سازد.

 

 

در پیام رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه تصریح شده است: این روزها که شیعیان و شیفتگان اهل بیت (ع) دهه کرامت را به پاس پیوندشان با آن سلسله آسمانی گرامی دارند، با سفر سید سپیده دم خراسانی که خودش نیز از سرحلقه‌های این سلسله نورانی است، تقارن گشته و مردم ولایتمدار قم که عشق ورزی شان به ولایت ریشه دار و مثال زدنی است و روح بی آلایش و تعبد جاری در وجودشان جز ارادت به معصومین (ع) را نپذیرفته و جز به آستان مقدس ائمه اطهار (ع) و ولایت، بر آستان دیگری سر تعظیم فرود نیاوردند ، خود را مهیا می‌سازند تا باز همچون همیشه تصویری زیبا و فراموش نا شدنی را از پیوند خویش با ولی و و لایت را با تجلی حضورشان و شکوه ارادتشان به نمایش بگذارند و برگ زرینی دیگر بر افتخاراتشان بیفزایند.

 

 

در ادامه این پیام خطاب به اساتید ، طلاب و فضلای جامعة المصطفی العالمیه آمده است: نیک می‌دانید که شخصیت مقام معظم رهبری برای حوزه‌های علمیه، فقیهی فرهیخته و زینتی توصیف ناپذیر و جامعه ما را پدری فرزانه است و جریان مبارک ولایت آن چنان در دل‌ها ریشه دوانیده و با امت پیوند خورده و در شط مردم جاری شده است که مقامات عالی فقهی، معنوی و مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی مقام رفیع ولایت، نتوانسته است علقه و علاقه متقابل، رهبر مرجع و مقتدا را با ملت و حوزه بکاهد، بلکه همین ارتباط معنوی موجب شده که مردم و حوزویان او را همانند جان خویش عزیز و حرمت حریمش را پاس و فرمانش را مطاع بدانند، اوج این اعتماد و اصمینان و احترام وصف ناشدنی است و این پیوند ناگسستنی؛ تبیین این مهم برای دانش پژوهان رسالت و درس بزرگی است که باید بدان اهتمام جدی ورزید.

 

 

در ادامه پیام اعرافی اضافه شده است: در این ایام مبارک و معنوی فرصت را غنیمت شمرده و از حضور معنوی مراد خویش و از گلستان معطر فضائلش بهره‌ها برده و تا مشام جانتان را با شمیم روح نواز و دل انگیزش بنوازید و از خرمن کمالاتش خوشه‌ها برچینید و خویشتن را از زمزم جوشان معرفتش سیراب سازید، چرا را که رهبر فرزانه ما امروز پرچمی در اهتزاز فراروی حقیقت جریان و چراغی روشن برای پویندگان و سالکان طریق ولایت و اهرمی است که با تکیه بر آن می‌توان بار تکلیف را بر دوش گرفت.

 

 

در این پیام تاکید شده است: در پایان بر روح بلند و بزرگ امام راحل (قدس سره) درود می‌فرستیم که همه این عزت و عظمت‌ها مرهون آن روح عظیم‌الشان است و دگر بار با او تجدید میثاق می‌بندیم که با ولی و ولایت همواره و همیشه می‌مانیم. اینجاست که به نیابت از خیل عظیم طلاب، فضلا، علما، مدیران، کارکنان و استادان جامعة المصطفی (ص) در داخل و خارج مقدم رهبر فرزانه را گرامی می‌دارم و خوشامد می‌گویم و بر سر آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و ایده‌ها و رهنمودهای آن رهبر عظیم الشان میثاق می‌بندم و همگان را به استقبالی شایان و بهره‌گیری از این نفخه الهی و فرصت بی‌بدیل فرا می‌خوانم.

امام امت 9 روز در استان قم اقامت دارند

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی اظهار داشت: ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همزمان با میلاد فرخنده علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به استان قم سفر خواهند کرد و به مدت 9 روز در شهر مقدس قم حضور خواهند داشت.

وی افزود: پس از اعلام سفر مقام معظم رهبری ستاد استقبال از ایشان در قم تشکیل شد و جلسات کمیته‌های تخصصی برای فراهم آوردن تمهیدات لازم به صورت مستمر برگزار شده و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای میزبانی شایسته از وجود مبارک ایشان ترتیب داده شده است.

وی برنامه‌های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان روز سه‌شنبه پس از استقبال باشکوه مردم و مسئولان در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع خیل عظیم مشتاقان سخنرانی خواهند کرد.

موسی‌پور دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در جمع بسیجیان، دیدار با دانشجویان و جوانان، دیدار با مدیران و مسئولان اجرایی استان قم و همچنین دیدار با مراجع عظام تقلید، حضور در جمع طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم و دیدار اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه را از دیگر برنامه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان قم عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: نیازهای استان قم در بخش‌های مختلف عمرانی احصاء شده که پس از نهایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها در جلسه مشترک با وزرا، در آخرین روز سفر مقام معظم رهبری و با تشکیل هیئت وزیران به تصویب خواهد رسید و گزارش آن خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه شور و اشتیاق مردم برای استقبال از رهبر فرزانه انقلاب 27 مهر ماه را به یوم‌الله دیگری تبدیل خواهند کرد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در ستاد استقبال از مقام معظم رهبری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق سیل عظیم مردم ولایت‌مدار شهر مقدس قم را در روز استقبال به خوبی هدایت کرده و استقبال درخور و شایسته از رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.

همزمان با سفر امام امت هیئت وزیران در قم تشکیل جلسه می‌دهد

استاندار قم از تشکیل هیئت وزیران به ریاست رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در شهر قم خبر داد. حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در آخرین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم، هیئت وزیران به ریاست رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در شهر قم تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: در این جلسه مصوبات بسیار ارزشمند و کارآمد در راستای رشد و توسعه و پیشرفت استان قم به تصویب خواهد رسید که سهم بسزایی در جبران برخی عقب‌ماندگی‌های قم دارد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: جدای از مصوبات جلسه هیئت وزیران، پیشنهاداتی ارزشمند نیز برای تصویب به خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود که می‌تواند اعتبارات مناسبی را در اختیار استان قرار دهد.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پیشنهادات ارائه شده به ولی امر مسلمین، تسریع در اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) در اضلاع غربی، شرقی و شمالی است که با واریز اعتبارات لازم می‌توان آن را به بهره‌برداری کامل رساند.

موسی‌پور تأکید کرد: طرح‌های توسعه‌ای حرم مطهر به دلیل قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر قم مشکلات بسیاری را برای مردم و زائران به وجود آورده و تسریع در تکمیل این پروژه‌ها بسیار ضرورت دارد.

استاندار قم در پایان از افتتاح چند پروژه بزرگ عمرانی نظیر کارخانه 500 هزار تنی فولاد در استان قم پیش از انجام سفر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: امیدواریم سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم آغاز جهشی بلند در مسیر رشد و پیشرفت روزافزون قم باشد.

پیوند شاگردان مکتب امام صادق با ولی امر مسلمین ناگسستنی است

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با صدور پیامی ضمن ابراز خرسندی از حضور مقام معظم رهبری در قم اعلام کرد: پایبندی شاگردان مکتب امام صادق(ع) به فرامین ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیعتی است که ناگسستنی است.

در پیام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آمده است: سپاس بی‌کران خداوندی را که توفیق زیستن در جامعه ولایتمدار و خدمت به مردم قدرشناس ایران اسلامی را نصیب مشتاقان مکتب قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) کرد.

در این پیام آمده است: اکنون که به لطف وجود سلاله پاک رسول الله(ص)، ایران اسلامی در تمام عالم، سرسلسله ره‌پویان طریقت الهی است و با تبعیت از فرامین حکیمانه فرزند زهرا (س) مددکار آزادگان و دردمندان بشر است، چشمان هزاران مشتاق و دلداده بر جمال آفتاب تابناک انقلاب عظیم اسلامی ایران روشن‌تر از گذشته خواهد شد و شهر مقدس قم، این ام‌القرای جهان تشیع میزبان خلف شایسته خمینی کبیر (ره) خواهد بود.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی‌شک، شهر قم و اهل آن و بالاخص طلاب محترم علوم دینی، قدردان نعمت عظیم ولایت که به تعبیر امام راحل (ره) ادامه ‌دهنده ولایت نبی‌اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است، هستند.

در این پیام تاکید شده است: پایبندی شاگردان مکتب امام صادق(ع) به فرامین ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیعتی است که هرگز گسستنی نخواهد بود.

در بخش پایانی این پیام آمده است: مدیران،‌ اساتید و طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامی را به شهر علم و اجتهاد گرامی می‌دارند و مشتاقانه در انتظار دیدار و استفاده از رهنمودهای معظم له هستند.

توسعه و پیشرفت قم نتیجه تدبیر امام خامنه ای است

استاندار قم گفت: حجم عظیمی از پروژه‌ها و موضوعات مختلف عمرانی در قم انجام می‌شود که همه آنها نتیجه تدبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص استان شدن قم است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه جلوه‌های همت و تلاش که در مجتمع امام خمینی قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح این نمایشگاه هستیم که در ایام دهه کرامت در آستانه میلاد امام رضا (ع) آغاز به کار کرد.

وی بیان داشت: ویژگی خاص این نمایشگاه این است که دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در سال 75 را به نمایش گذاشته است.

استاندار قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 75 به استان قم سفر داشتند که با تدبیر ایشان این شهر به استان تبدیل شد و پس از این تدبیر حکیمانه شاهد رشد و تحول در استان بودیم.

موسی‌پور اظهار داشت: به ویژه در دولت نهم و دهم این نگاه و رشد جهشی در قم قوت گرفت و شاهد تحول و رشد در همه زمینه‌ها در قم بودیم.

وی تصریح کرد: در این دولت آمارهایی که از لحاظ حجم و توسعه در همه بخش‌ها ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که چه حرکت چشمگیری در راستای استان شدن قم صورت گرفته است.

استاندار قم با اشاره به میزان اعتبارهای تخصیص یافته به استان قم قبل از استان شدن گفت: میزان اعتباری که از ابتدای پیروزی انقلاب تا قبل از استان شدن به قم اختصاص پیدا کرد حدود 15 میلیارد تومان بود. یعنی در 18 سال همه اعتبارات تخصیص یافته به قم 15 میلیارد تومان بود.

موسی‌پور اضافه کرد: از زمانی که قم استان شد تا سال 84 این رقم به 80 میلیارد تومان رسید و این جهش در دولت نهم و دهم به شکل فوق‌العاده‌ای گسترش یافت.

استاندار قم بیان داشت: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم در سال 84 تا سال 89 میزیان اعتبارهای تخصیص یافته به استان قم در حدود 450 میلیارد تومان بوده که این نشان دهنده نگاه ویژه دولت نهم و دهم به استان قم بوده است.

موسی‌پور تاکید کرد: نتیجه همه آن نگاه‌ها امروز حجم پروژه‌های مختلف در استان است که در این نمایشگاه گوشه‌ای از آنها به نمایش درآمده است.

استاندار قم افزود: در حوزه آب، برق، گاز، راه، زیرساخت‌ها و مسکن که ارتباط با عمران و آبادانی قم دارند، اقدامات بسیار موثری انجام شده که همه آنها از نگاه تدبیرانه مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: امید است این جهش استمرار یابد تا شاهد رشد و تحول چشمگیر در قم باشیم چرا‌که قم بسیاری از کارکردهای آن ملی است و خیلی از این اعتبارات اخصاص به مردم قم ندارند و برای همه مردم است، توجه به این خطه توجه به همه کشور و رفع نیازهاست که امید است انجام شود.

موسی‌پور با اشاره به پروژه‌های مهم استان بیان داشت: یکی از کارهای بزرگ در استان قم، توسعه زیرساخت‌های مذهبی بود و در حال حاضر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از سه ضلع در حال توسعه است.

وی افزود: در قسمت غربی صحن جوادالائمه با 22 هزار متر‌مربع آماده شده در اختیار مردم قرار گرفته است که برای تسهیل زائران و مجاوران برای زیارت بسیار موثر است.

استاندار قم اضافه کرد: همچنین در شرق حرم نیز شبستانی با 50 هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به توسعه حرم مطهر از شمال اظهار داشت: در این قسمت نیز 50 هزار متر‌مربع میدان بزرگ امام خمینی در سطح روبنا تا دهه فجر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و 150 هزار متر‌مربع به صورت بناهای خدماتی در چهار طبقه زیرین آماده‌سازی می‌شود.

موسی‌پور ادامه داد: در مورد حمل و نقل که یکی از مشکلات اساسی استان به شمار می‌رود، پروژه منوریل و مترو را در دستور کار داریم که با افتتاح آنها بسیاری از مشکلات ترافیکی قم کاهش می‌یابد.

استاندار قم گفت: طرح حرم تا جمکران نیز که مدت‌ها اجرای آن زمین مانده بود، امروز با فروش اوراق مشارکت تقریبا همه مسیر تملک شده و کار ساخت و ساز مسیر اصلی نیز آغاز شده که امید است تا اوایل سال آینده مسیر اصلی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلف راه‌سازی در قم ادامه داد: دو بانده کردن جاده قدیم قم تهران از جمله این پروژه‌هاست که حدود 10 کیلومتر را انجام داده‌ایم و مابقی نیز با اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال در کارگروه توسعه و عمران به تصویب رسید و تا سال 91 انجام می‌شود.

موسی‌پور اظهار داشت: راه قم نیزار نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌آهن سریع‌السیر قم تهران با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در چهار سال ساخته می‌شود.

سفر ولی امر مسلمین موجب رشد و بالندگی حوزه است

امام جمعه قم، سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم را زمینه‌ساز رشد و بالندگی حوزه عنوان کرد. آیت ‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری تصریح کرد: مردم مومن شهر قم به ویژه حوزویان، مشتاقانه چشم انتظار تشریف فرمایی رهبر فرزانه انقلاب به شهر خون و قیام هستند و ا‌ن‌شاءالله این سفر برکات فراوانی برای قم و حوزه علمیه آن به همراه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه سفرهای گذشته مقام معظم رهبری به قم ،توأم با خیرات و برکات بی‌شماری برای مردم و حوزویان اهل قم بوده است، گفت: در سفرهای گذشته با توجه به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در حوزه، شاهد شور و نشاط بسیار خوبی در میان توده حوزویان در این باره بودیم.

* تحول، نیازمند بستر سازی است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین اضافه کرد: البته باید توجه داشت که تحول در حوزه کاری نیست که به سرعت بتوان آن را انجام داد چرا که این مهم، نیازمند زمینه سازی و بستر سازی است به این معنی که باید فضایی فراهم شود تا همه حوزویان جامعه، آماده پذیرش و اجرای تحول شوند.

وی یادآور شد: به لطف الهی و در سایه تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در سالیان اخیر مبنی بر تحول، حوزه امروز نسبت به گذشته تحولات خوبی را در ابعاد مختلف شاهد است، هر چند که باید این گام‌های ارزنده در آینده شتاب و رونق بیشتری به خود بگیرد.

* سفر رهبری برای حوزه راهگشا خواهد بود

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با توجه به اشراف خوبشان به حوزه، آینده روشنی برای آن متصور هستند، اظهار داشت: امیدواریم که سفر قریب‌الوقوع معظم له در ادامه سفرهای قبلی ایشان توام با یک نگاه و مطالبه جدید از ناحیه این بزرگوار نسبت به حوزه و حوزویان بوده و رهنمودهای ایشان همچون گذشته راهگشای حوزه‌های علمیه باشد.