نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

سفر امام امت به قم در سالروز ولادت امام هشتم(ع) یک عید مضاعف است

 

 

امام جمعه خوی با تبریک سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اذعان داشت: امسال این روز با شکوه برای مردم استان قم به دلیل سفر با برکت مقام معظم رهبری مدظله به این استان یک عید مضاعف خواهد بود.

  

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به سفر ریاست جمهور به لبنان اظهار داشت: این سفر از جهات مختلف نیاز به بررسی و تحلیل گسترده دارد چراکه تأثیرات گسترده و عمیق بین المللی و منطقه ای این سفر به حدی بود که آمریکا و اسرائیل با استفاده از ابزار اطلاع رسانی خود تلاش کردند از عملی شدن این سفر جلوگیری کنند اما پس از انجام این سفر تاریخی عملا شکست خورده و در موضع انفعالی قرار گرفتند.

  

خنثی شدن بسیاری از توطئه ها در خاورمیانه با سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم و مسؤولان کشور لبنان اذعان داشت: در این استقبال بی نظیر نه تنها مردم بلکه تمامی مسؤولان، جریان ها، گروه های سیاسی و همچنین رهبران اقوام و ادیان مختلف لبنانی حضور داشتند که حکایت از عمق نفوذ نظام جمهوری اسلامی در میان مردم لبنان و نمادی از وحدت و هماهنگی سیاسی لبنانی ها بود.

  

حجت الاسلام شکوری در ادامه تصریح کرد: با سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان و استقبال باشکوه ملت لبنان بسیاری از توطئه های آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه خنثی شد.

  

وی با تمجید از مواضع شجاعانه ریاست جمهور اظهار داشت: پاسخ گویی مناسب دکتر احمدی نژاد به ابراز احساسات استقبال کنندگان، حضور و سخنرانی در زاحیه بیروت، بیت جبیل، روستای قانا، مارون الرأس، برگزاری جلسات مختلف با مسئولان، گروه های سیاسی، رهبران اقوام و علماء لبنان، اعلان حمایت قاطع نظام جمهوری اسلامی از مقاومت لبنان و همچنین امضاء هفده سند همکاری را می توان از اثرات مثبت و برکات این سفر تاریخی برشمرد.

  

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، امام جمعه کرمانشاه به دست منافقین اظهار داشت: مرحوم آیت الله اشرفی اصفهانی در سال 1281.ش در اصفهان متولد و از دوازده سالگی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از ده سال به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و حدود بیست سال از محضر شخصیت های علمی و مراجع وقت از جمله شیخ عبدالکریم حائری، حجت کوه کمری و سیّد محمد تقی خوانساری استفاده کرد و به مرحله اجتهاد نائل شد.

  

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله موضوعاتی که ضرورت دارد طلاّب جوان و دانشجویان در ارتباط با زندگی پرافتخار این شخصیت مجاهد مورد توجه جدّی قرار بدهند اینکه ایشان به علت فشار زندگی و تنگدستی امکان اجاره منزل در قم نداشت و مدت بیست سال خودش در مدرسه فیضیه قم و همسر و فرزندانش در اصفهان بسر می بردند.

سفر رهبر معظم انقلاب به قم، تجلی پیوند ولایت و مردم

رییس حوزه های علمیه خوی با تبریک سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اذعان داشت: امسال این روز با شکوه برای مردم استان قم به دلیل سفر با برکت مقام معظم رهبری مدظله به این استان یک عید مضاعف خواهد بود.

  

وی خاطر نشان کرد: تمام هم و غم دشمنان نظام جمهوری اسلامی، ایجاد شکاف بین انقلاب، مرجعیت و مردم است، که در این سفر با خیر و برکت، پیوند مرجعیت و ولایت با مردم تجلی خواهد یافت.

 

 

خطیب نمازجمعه خوی در پایان با اشاره به سالروز پیوند اولیاء و مربیان خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای مؤثر در تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران، انجمن اولیاء و مربیان است که با هدف هماهنگی و همکاری همه جانبه بین خانه و مدرسه تأسیس شده است.

  

وی مهمترین اهداف و رسالت های انجمن اولیاء و مربیان را در سه محور تقویت احساس مسئولیت هرچه بیشتر در اولیاء و مربیان نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان، تحلیل و بررسی موانع رشد جسمی و روانی فرزندان و همچنین جذب مشارکت همه جانبه مردمی در پیشبرد اهداف آموزشی خلاصه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد