نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

امام خامنه‌ای حافظ درخت ولایت فقیه هستند

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: درخت ولایت فقیه توسط دستان با کفایت امام خمینی (ره) در قرن حاضر احیا شده و هم اکنون مقام معظم رهبری مسئولیت حفاظت از آن را بر دوش دارند.

آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار مسئولان و کارکنان موسسه ولاء منتظر قم اظهار داشت: آیت‌الله خامنه‌ای مسئولیت اداره جامعه را بر دوش دارند و در این راه متحمل زحمات فراوانی شده‌اند.

وی افزود: امیدواریم با لطف الهی، یاری امام زمان (عج) و کوشش شیعیان درخت تناور ولایت روز به روز مستحکمتر شود و ما باید در راه حفظ و پرورش این درخت بیش از پیش تلاش کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تعدد آیات و روایات در مورد بحث ولایت فقیه ابراز داشت: خداوند در قرآن شرط ایمان را پذیرش ولایت پیامبر و ائمه (ع) ذکر کرده است، اما متأسفانه در جامعه ما به حد کافی حق این مطلب ادا نشده است.

این استاد حوزه در ادامه با ذکر روایتی از نبی اکرم (ص) گفت: پیامبر اعظم (ص) شرط ولایت خود را ولایت امیر مومنان (ع) دانسته است و هر کس قصد رسیدن به پیامبر (ص) را دارد، باید از این مسیر وارد شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز داشت: تلاش وهابیت برای تخریب و انحراف روایات و آیات وارده در مورد ولایت امام علی (ع) به جایی نخواهد رسید و انکار این آیات و روایات نفی و رد ولایت پیامبر نیز هست، چون پیامبر (ص) ولایت خود را به دست امام علی (ع) سپرده‌اند.

وی گفت: پیامبر (ص) بعد از خود، قرآن و ولایت را به یادگار گذاشته‌اند و فهم برخی از آیات قرآن توسط خداوند فقط به پیامبر تعلیم شده است و ایشان نیز این علم را به ائمه اطهار (س) از طریق امام علی (ع) سپرده‌اند و حق را باید از درگاه امامان شیعه (ع) گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق سخنان امام باقر (ع) هیچ مسئله‌ای به اندازه ولایت سفارش نشده است، افزود: حرکت در مسیر ولایت، تبلیغ و نشر آن مصداق عمل به این سخن امام باقر (ع) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد