کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

کیهان

... چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ...

جوانفکر باز هم به جدول زد! (خبر ویژه)

کیهان

علی اکبر جوانفکر (مدیر ایرنا و سرپرست روزنامه ایران) برای چندمین بار به مصاحبه با نشریات زنجیره ای پرداخت. پیش از این (آبان90) مصاحبه وی منجر به توقیف موقت روزنامه زنجیره ای اعتماد شده بود.

جوانفکر در مصاحبه با شرق، ضمن ترویج خط حلقه انحرافی در زمینه ایجاد تقابل درون نظام گفته است: آیا آقای احمدی نژاد باید برود در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار فردی بنشیند که چشم دیدن او را در قامت رئیس جمهور ندارد و از همه ابزارهای در اختیارش برای تخریب شخصیت وی چه در قبل از انتخابات 84 و چه در سال های پس از آن استفاده کرده است؟... کسی را به جای او در شهرداری تهران قرار داده اند، که رقیب ناکام او درانتخابات بوده است و همچنان از موضع مدعی و رقیب با او تعامل می کند. در راس قوه مقننه با کسی باید تعامل کند که با وجود برخورداری از حمایت اصولگرایان، در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، آرای ناچیز آورده است و البته قرار داشتن دو برادر در راس دو قوه مقننه و قضاییه نیز تجربه سخت و سنگینی برای او بوده است...

این اظهارات مغرضانه و آنارشیستی در حالی است که رئیس جمهور برخلاف میل حلقه انحرافی، روز گذشته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت. همچنین اظهارات از موضع بالا و غیرمنطقی مدیر ایرنا در تناقض با انتخاب مردم است، چرا که اگر انتخاب مردم محترم است- که قطعا چنین است- همان مردمی که رئیس جمهور را برگزیده اند، به نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران نیز رأی داده اند که برآیند رأی آنها انتخاب رئیس مجلس و شهردار تهران بوده است (فارغ از نقد و انتقادی که به عملکرد هر یک از مسئولان می توان داشت).

طبق اظهارات اختراعی آقای جوانفکر که هیچ پایه و مبنایی ندارد، منطقا باید قانون اساسی را تعطیل و تفکیک قوا و نهادها را تعطیل کرد و رقبای هر کس را که رئیس جمهور می شود، به جرم رقابت با نامزد برنده کاملا از کار بیکار و بازنشسته کرد!

جوانفکر در مصاحبه با روزنامه شرق نکته جالبی نیز درباره نقش مشایی گفته است: الان با حضور مشایی در کابینه، دیدگاه فنی دولت تا حدود زیادی متزلزل شده و مدیران با بحث های عرفانی روی کار آمده اند که باعث مشکل برای دولت شده اند...

تمایل مکرر جوانفکر برای مصاحبه با روزنامه شرق در حالی است که احمدی نژاد پیش از این گفته بود روزنامه های کیهان و شرق را نمی خواند. با این حال معلوم نیست چرا مدیر ایرنا با روزنامه های زنجیره ای از این دست- برای چندمین بار- احساس صمیمیت می کند و بحث های انحرافی و اختلاف افکنانه را پیش می کشد.

وی اسفندماه گذشته در حالی که به یک سال صبر و محرومیت از 3 سال فعالیت مطبوعاتی به خاطر جرایم ارتکابی ضدامنیتی محکوم شده بود، اقدام به برگزاری مصاحبه مطبوعاتی کرد و کوشید در پوشش حمایت از رئیس جمهور، از مسئولیت تخلفات خود شانه خالی کند. جوانفکر در آن مصاحبه مدعی شده بود هیئت تشکیل شده برای نظارت بر اجرای قانون اساسی، حتی می تواند بر عملکرد شورای نگهبان نظارت کند؛ این در حالی است که طبق قانون اساسی این شورا، شورای نگهبان قانون اساسی و تنها نهاد معتبر برای تفسیر این قانون عالی است.

روزنامه تحت مدیریت جوانفکر پیش از این هم با انتشار ویژه نامه تلاش کرده بود برخی از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی را به حاشیه ببرد و به زعم باطل خود آنها را به حاشیه امن ببرد.

وی قبلا گفته است: محکومیت من به نفع مصالح نظام نیست(!)

این نکته نیز شایان ذکر است که حلقه انحرافی در حالی که به ایجاد چالش و تقابل در درون نظام دامن می زند، برخی پیوندها را با جریان فتنه و بازیگران عمده آن برقرار کرده است. /.

۳ اردیبهشت 1391

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر عباس جعفری دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 07:18 ق.ظ

قابلمه (گفت و شنود)

گفت: جوانفکر در مصاحبه با روزنامه شرق باز هم به جدول زده است!
گفتم: ولی آقای احمدی نژاد که گفته بود «من روزنامه های کیهان و شرق را نمی خوانم»! شاید به همین علت و برای اینکه رئیس جمهور متوجه کارهای او نشود با شرق مصاحبه کرده! خب؛ حالا چی گفته؟
گفت: به خیال خودش استدلال کرده که آقای احمدی نژاد نباید در جلسات مجمع تشخیص شرکت کند.
گفتم: ولی آقای احمدی نژاد که دیروز در جلسه مجمع شرکت کرد. خب! دیگه چی؟!
گفت: اعتراض کرده چرا لاریجانی و قالیباف که رقیب انتخاباتی رئیس جمهور بوده اند باید رئیس مجلس و شهردار تهران باشند!
گفتم: خب! اولی با رأی مردم نماینده شده و با رأی نمایندگان مجلس، رئیس مجلس شده. دومی هم با رأی شورای شهر که آنها هم با رأی مردم انتخاب شده اند، شهردار شده است!
گفت: ظاهرا از نگاه آقای جوانفکر غیر از اصحاب فتنه و حلقه انحرافی هر کس دیگری را که ایشان نمی پسندد نباید هیچ مسئولیتی داشته باشد!
گفتم: یارو به همسرش گفت؛ غذا را بیاور که خیلی گرسنه ام و همسرش قابلمه غذا را سر سفره آورد اما، یارو می خورد و غرغر می کرد. همسرش پرسید؛ غذا خوب نیست؟ گفت؛ نه! خیلی هم خوب است. پرسید پس چرا غرغر می کنی؟ گفت؛ نفرات زیاد است. همسرش گفت؛ فقط من هستم و تو هستی و قابلمه غذا و یارو گفت؛ بهتر آن بود که فقط من بودم و قابلمه غذا...!

خبرنگار دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 07:19 ق.ظ

فضائلی مدیر عامل انتشارات سروش: برای گزارش‌های تولید رسانه خود خبرنگار منبع خبر محسوب می‌شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد