نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

علی لاریجانی از علی کردان می‌گوید


علی کردان - علی لاریجانی

در انتخاب کردان نقشی نداشتم: فکر می‌کنم واقعیت‌ها به مرور خودش را نشان می‌دهد زیرا میدان عمل و نقش آفرینیها روشن است. ایشان در زمان مسئولیت من در صدا و سیما پر کار و پر تلاش بودند. در لابه‌لای این اظهار نظرها بعضی از حقوق افراد هم ضایع می‌شود، اما به هر حال معرفی ایشان توسط رئیس جمهور انجام شد و در انتخاب ایشان من نقشی نداشتم.

من و رئیس جمهور از مدرک کردان بی‌اطلاع بودیم:ظاهرا رئیس جمهور هم از مدرک ایشان اطلاع نداشتند، بنده هم از این موضوع بی اطلاع بودم چون مدتی که ایشان در رادیو و تلویزیون کار می‌کردند، من می‌دانستم ایشان به عنوان معاون اداری مالی زحمت زیاد می‌کشد و هیچ وقت هم برایم مهم نبود که ایشان چه مدرکی دارند. در مورد اینکه ایشان مدرکشان را از کجا گرفتند نه تنها در مورد ایشان بلکه در مورد هیچ یک از مدیران سوال نکردم زیرا رئیس صدا و سیما پرونده کارگزینی تشکیل نمی‌دهد.

دلیلی برای کتمان نمی‌بینم: بعد از اینکه کردان از مجلس رای اعتماد گرفت، دیدم مطالبی در مورد مدرک ایشان مطرح می‌شود و به همین دلیل احساس وظیفه کردم که مطلب روشن شود، زیرا حق مجلس می‌دانستم که از درستی و یا نادرستی این موضوع آگاه باشد بنابراین به کمیسیون آموزش و تحقیقات ماموریت دادیم تا موضوع را بررسی کنند و آقای عباسپور با بررسی کامل موضوع گزارش خود را دادند و چون دلیلی برای کتمان چنین چیزهایی نمی‌دیدم این گزارش در مجلس قرائت شد.

کردان در جعل نقشی نداشته است: گزارش آقای عباسپور نشان می‌داد یک خللی در مدارک ایشان وجود دارد البته اینکه می‌گویند ایشان مدرکش را جعل کرده است درست نیست؛ زیرا کسی این مدرک جعل را کرده است و خود ایشان در این قضیه دخیل نبوده است، لذا در مورد مدرک دکترا اشکال به واسط بود نه خود ایشان.

کردان باید مجلس را مطلع می‌‌کرد: به نظر من یک نقصی هم در کار آقای کردان بود و آن اینکه ایشان حداقل باید مجلس را از این قضیه مطلع می‌کرد که این کار را نکرد. به هر حال ایشان خدمت هم کردند، این نقص را هم داشتند و نباید خدماتش را ضایع کرد. نقصی دیگر هم به شرایط بیرون وارد است که بعضی‌ها فضا را غبار آلوده می‌کنند، در عین حال مجلس حق دارد در این قضیه حساس باشد و این حساسیت ضعف مجلس نیست.

فقط نباید از مجلس متوقع بود: اینکه گفته می‌شود این موضوع مربوط به مجلس است باید بگویم که اولاً به دولت مربوط است؛ دولت ایشان را معرفی کرد مجلس هم وظیفه خودش را داشت در واقع یک شانس مجلس دارد و یک شانس دولت و نباید در این قضیه خللی به کسی شود. این توقع بلاوجه نیست ولی در این قضیه اول توقع از شخص ایشان است، توقع بعدی از دولت است و در مرتبه سوم توقع از مجلس است و فوری نباید سراغ مرتبه سوم رفت. بنابراین باید با یک عقلانیتی این مسئله حل بشود ضمن اینکه این توقع از مجلس را نفی نمی‌کنم.

استیضاح حق مجلس است: این موضوع در مجلس مطرح است من این حق را برای مجلس محفوظ می‌دانم، اما دلیلی ندارد برای حل این مسائل ابتدا سراغ نقطه آخر را بگیریم، اگر نقاط اول و دوم حل نشود نقطه سوم سرجایش است. نه تنها در مورد ایشان بلکه در مورد سایر وزراء هم استیضاح را حق مجلس می‌دانیم. طبق قانون استیضاح حق نمایندگان است و این حق سلب شدنی نیست.

نظرات 8 + ارسال نظر

بلاگنت:ارایه دهنده بهترین کدهای جاوا--موزیک--دعوتنامه پرشین گیگ--پارسا اسپیس--جاست پرشن

برای خالی نبودن عریضه تایید شد :)

سلام

سلام

سلام
با آخرین اخبار و اظهار نظر شخصیتها واحزاب در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری دهم منتظر شما هستیم.
یا حق

مصلح 2 آبان 1387 ساعت 15:49 http://taadl.blogfa.com

سلام
یعنی لاریجانی و دور و برش همه هیچ کاره هستن
نه قضیه خارج از این است

موارد ادعایی را توضیح دهید و یک مثال بزنید. (۳ نمره)

طیبه علی 2 آبان 1387 ساعت 16:23

سلام استاد!
آیاشمامی توانیدراهنمای مابرای ساخت یک وبلاگ برای بسیج جامعه الزهرا باشید.
البته این وبلاگ راساخته ایم برای تکمیل کمک می خواهیم.
باتشکر

سلام و تحیت
نشانی وبلاگ را اینجا بگذارید تا اگر کاری از بنده برمی‌آمد در خدمت باشم.

سلام
با مطالب زیر به روزم:
حمایت رئیس گوگل از اوباما
آشنایی در چت و سرقت میلیونی خانه دختر
ارشاد: مراقب تحرکات بی بی سی باشید
تعطیلی دفاتر شرکت‌های بین‌المللی نفتی در تهران
توقیف 2 ماهه خودروهای حامل زنان بدحجاب
طرح شبکه تلویزیون اصلاح‌طلب با سخنان خاتمی تازه شد
رایس: حاضریم با ایران مذاکره کنیم!
هراس از ناتوی فرهنگی هالیوود -
اقدام وزارت ارشاد در مقابله با یاهو میسنجر برای خواهران

فکر می کنم هم نظر باشیم

ناصر حایری 8 آبان 1387 ساعت 07:14 http://nhayeri.blogfa.com

سلام
مصاحبه جالبی بود
هر چند باورش سخته
موفق و پر بیننده باشی
التماس دعا
با سوالات کردانی به روزم!

سلام
باور مسئله کردان برای من هم بسیار دشوار است و در جدیدترین یادداشتم به آن اشاره کرده‌ام.

http://namahramane.blogsky.com/1387/08/07/post-55

موفق و موید باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد