نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

موج‌های وبلاگی ، وبلاگ نویسان موجی

خوش‏بختانه محیط اینترنت در چند سال اخیر به خوبی با کاربران مؤمن و متعهد و انقلابی پوشش داده شده است. اگر چه نهادهای فرهنگی کشور نیز کم و بیش در این زمینه فعال هستند ؛ و اگر چه اشخاص یا مؤسسات خصوصی نیز سهم نسبتاً خوبی در این امر دارند، اما این کاربران خوش ذوق و هدف دار هم‏وطن هستند که از روی علاقه و تعهد – و اغلب خودجوش – از این امکان بالقوه استفاده می‏کنند. چرا که نهادهای رسمی اغلب کارهای مقطعی می‏کنند و اشخاص حقیقی و مؤسسات خصوصی – بنا به اظهارات اغلبشان – نگاهشان بیش و پیش از هر چیز اقتصادی است که خرده‏ای هم بر ایشان وارد نیست.

در میان وبلاگ نویسان، برخی بنا به نقاط قوتی که دارند شاخص می‏شوند و خواسته یا ناخواسته دوستان و دشمنانی برای خود پیدا می‏کنند. این گروه در مواجهه با مسائل گوناگون، گاه یادداشتی منتشر می‏کنند که خود به خود یک موج وبلاگی را ایجاد می‏کند. مطلب ایشان مانند سنگی که به برکه‏ای فرود آید، امواج زیادی را ایجاد می‏کند و دغدغه‏ی ایشان منتشر می‏شود. تفاوتی نمی‏کند که در متن یادداشت از همکاران وبلاگ نویس دعوت به نوشتن شده باشد یا خیر، مهم‏ترین عنصر در ایجاد موج وبلاگی، دقت نظر و وقت شناسی وبلاگ نویس شاخص و میزان اهمیت موضوع طرح شده می‏باشد.

گاهی نیز موضوعی آن همه برجسته می‏شود که بدون اینکه کسی پیشگام باشد، وبلاگ نویسان به صورت خودجوش در آن باره می‏نویسند و پست ارسال می‏کنند. این مورد را می‏توانیم با نام جنبش وبلاگی یاد کنیم.

اما مسئله این است که مدتی است وبلاگ نویسانی – اعم از شاخص یا غیر شاخص – در صدد ایجاد امواج یا جنبش‏های مصنوعی هستند. بنده – به عنوان یک وبلاگ نویس صد در صد معمولی - شخصاً با این پدیده مشکل دارم. اگر چه همواره این حرکات – ولو مصنوعی – خالی از فایده نیست، اما اعتبار این نوع فعالیت‏ها را بسیار پایین می‏آورد و به مرور ممکن است وبلاگ نویسان – به ویژه آنها که توانمندتر هستند – نسبت به عموم این نوع دعوت‏ها بی‏تفاوت شوند.

من این امواج را به تکبیرهای میان سخن‏رانی‏ها تشبیه می‏کنم. گاهی واقعاً جای تکبیر است، که اگر کسی فریاد بکشد تکبیر، اتفاق مبارکی رخ می‏دهد و موضع ناطق تأیید و تثبیت می‏شود. گاه آنچنان موضوع روشن است که ناخودآگاه ده‏ها نفر شروع به تکبیر می‏کنند و گاه کسی برای طرح خود و یا حتی صادقانه و از روی موقعیت ناشناسی فریاد می‏زند «تکبیر» و نتیجه هم که معلوم است.

حالا تصور کنید شخصی که می‏خواهد فریاد تکبیر سردهد، پیشاپیش با دیگران هماهنگ کند و بگوید: «وقتی گفتم تکبیر سنگ تمام بگذارید» و دیگران هم بنا به رسم دوستی یا رودربایستی قبول کنند. اخیراً به این شیوه نیز موج‏های وبلاگی ایجاد شده و طرف با زمینه‏چینی قبلی و برای اینکه یخ کار حسابی بگیرد، ابتدا با چند نفر هماهنگ می‏کند و آن چند نفر هم هر کدام با چند نفر هماهنگ می‏کنند و به شیوه‏ی هرمی، یک مسیر مشخصی که تضمین شد، آن گاه توپ را در می‏کنند! به نظر نگارنده اگر موج، موج باشد و اگر موقعیت درست سنجیده شده باشد و اگر نوع فراخوان منطقی باشد، نیازی به این زمینه‏چینی‏ها نیست.

مشکل دیگر قالب تعیین کردن برای موضوعات است. وقتی یک وبلاگ نویس برای پرداختن به یک موضوع، شیوه یا قالبی خاص را برمی‏گزیند، نباید همان شیوه و قالب را به دیگران هم تحمیل کند. دو مورد را مثال می‏زنم و امیدوارم این بزرگواران بر این‏جانب خرده نگیرند. دو موج خوب و به‏جا از دو وبلاگ نویس شاخص و با تجربه، که هر دو به ذوق وبلاگ نویسان عنایت نداشتند و هر دو قالب ِ نامه نگاری را پیشنهاد دادند. بنده شخصاً به نویسندگان هر دو وبلاگ ارادت مخصوص و بی‏شائبه دارم و اختلاف نظرهای موردی باعث نشده کم‏ترین شکی در توانایی و اخلاص و سخت کوشی این دو عزیز داشته باشم و فراموش نمی‏کنیم که بحث ما در این یادداشت صرفاً موج‏های وبلاگی است.

این‏جانب صبر کردم موج‏های اخیر تا حد قابل قبولی جلو برود تا بداندیشانی که از اختلاف نظر وبلاگ نویسان ارزشی شاد می‏شوند، سوء استفاده نکنند. لذا اکنون با فراغ خاطر می‏توانم عرض کنم که از وبلاگ نویسان نیز انتظار می‏رود در هنگام دعوت شدن، پیش از موجی شدن(!) به خوبی فکر کنند و بهترین موضع را در پیش بگیرند. بنده وقتی برای شرکت در موج «نامه‏ای به مسیح» (پیش از آغاز موج) دعوت شدم، عرض کردم که اگر قالب تعیین نمی‏شد، خوش‏حال می‏شدم برگ سبزی تقدیم کنم و دوست دعوت کننده، ضمن تأیید نظر حقیر گفت:«چون قول داده‏ام در موج شرکت می‏کنم و الا در مورد قالب حق با شماست».

به کوری چشم دشمنان، وبلاگ نویسان مسلمان، به ویژه جوانان عزیز کشورمان در صحنه هستند و محیط اینترنت را به میدان بزرگ تبلیغ دین مبین اسلام، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ‏‏حمایت همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردهاند.

دعا بفرمایید.

نظرات 20 + ارسال نظر
حاج علی 7 خرداد 1387 ساعت 07:54 http://akherat.persianblog.ir

شور بی شعور همیشه مشکل آفرین بوده است . شور خوب است اما بشرطی که با شعور همراه باشد . چرا که شعور تنظیم کننده شور خواهد بود .
مصادیقی از این شور بی شعور را در بسیاری از مراسمات عزاداری و یا مولودی های ائمه معصومین علیهم السلام شاهد هستیم .
اگر شور مورد نظر همچنان بدون شعور ادامه یابد براحتی در مقابل استدلال دشمن خلع سلاح میگردد و ناخواسته به ضد خود تبدیل می شود و یا سر از کفر و الحاد در می اورد.
اگر مصادیق واضحی از این موضوع را بیان مینمودید مفید بود .
موفق باشید

سلام برادر
اصل موضوع مهم است. من و شما با موارد زیادی رو به رو هستیم و بنده خواسته‌ام به صورت کلی دقت داشته باشیم.
متشکرم و موفق باشید.

ا.امیرقلی 7 خرداد 1387 ساعت 23:40 http://armansorkh.blogfa.com

برادر امیر عباس
ابنکه در محیط مجازی وبلاگ نویسان به تعبیر شما ( مومن ، متعهد . تنقلابی و مسلمان )‌ توانسته اند اینترنت را به خوبی پوشش دهند و آن را به میدانی بزرگ برای تبلیغ اسلام ، پاسداری از انقلاب اسلامی و حمایت از جمهوری اسلامی تبدیل کنند که دیگر ناله و نفرین ندارد !!!
بر فرض صحت ادعای شما این را ازیاد نبرید که حاکمیت به طور گسترده به حمایت از این دسته ازو بلاگ نویسان پرداخته و با حمله و فیلترینگ گسترده به وبلاگ ها و وبسایتهای منتقد و مخالف حکومت عملا آنها را درگیر دو جبهه کرده است . جبهه اول نقد نظام و مقابله با بلندگوهای رسمی نظام و دیگری مقابله با فیلترینگ گسترده است . با این وجود ایستاده ایم و مبارزه میکنیم . جدا فکر میکنید .
کمی انصاف داشته باشید .

فیلترینگ وجود دارد و باید وجود داشته باشد. شما مصداقی بگویید با فیلتر کدام سایت یا وبلاگ مخالفید تا بحث کنیم ببینیم مخالفت شما منطقی است یا خیر.
به عنوان مثال سایتی که انواع دروغ ها و تهمت ها را منتشر می کند نباید فیلتر شود؟ اگر فیلتر نشود جای تعجب دارد.
ضمتا ایستاده اید با که مبارزه می کنید؟ با منتخبان ملت؟ آن وقت ببینید با که هم نوا شده اید؟ با دشمنان اسلام؟
واقعا که !!!

امیر عباس 8 خرداد 1387 ساعت 02:38 http://namahramane.blogsky.com

می‌دانید که کامنت دوستان برایم موضوعیت ندارد و بسیاری از کامنت‌ها را هم تایید نمی‌کنم.
اما تعجب می‌کنم چرا دوستانی که در تماس تلفنی یا با پیام کوتاه این یادداشت را مورد لطف قرار دادند، کامنتی ثبت نکرده‌اند؟!

سلام بر همه منتظران
نامه های شما رو دریافت می کنم(البته بدون اینکه خودم عضو شده باشم) ولی قطعش نکردم (اجباری مطلوب)
این متن شما رو خوندم و دردی است در جامعه که هرکس باید سعی کند در دنیای مجازی دیگران را راهنمایی کند (البته اگر آب در هاون کوبیدن نباشد)
تا بتوانیم این غول اینترنت را مهار کرده و افساری به گردنش افکنده و در راه هدفمان از آن استفاده کنیم
از همه مهمتر در اینترنت این نکته مهم است که محتوی تولید شود
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج
http://az-ghadir-ta-zohoor.blogfa.com/
http://smsmazhabi.blogfa.com/

آقایی 8 خرداد 1387 ساعت 09:01 http://awaited.parsiblog.com

سلام دوست گرامی
بحث موج بحث ساده ای نیست اما باید توجه داشتکه دشمنان از همین شیوه استفاده های فراوانی میبرند چه در اینترنت و چه در رسانه های دیگر. ولی وبلاگنویسان متعهد باید به شکلی جدی در این عرصه وارد شوند و از حقانیت اسلام و انقلاب دفاع کنند.
دوستان عزیز کجای دنیا فیلتر وجود ندارد. آیا دشمنان سایتها و تلویزیونهای مخالف خود را فیلتر نمی کنند. البته به نظر من در بحث فیلتر باید جدی ولی کمی با حوصله بود.
به امید موفقیت شما دوستان

سلام بر شما
دشمنان را قبول دارم. وبلاگ نویسانشان هم واقعا موجی هستند. اما در مورد خودمان کم کم کار دارد به جایی می رسد که همه آنها که باید قلم بزنند به فکر موج ایجاد کردن افتاده‌اند.
حقیر گفتم بد نیست کمی تامل کنیم.

مهم نیت افراد است که آیا می خواهند خودشان را مشهور کنند و یا دنبال حل مشکلات کشور هستند .

بله. ولی حل مشکلات - به قول شما - هم با موج های نسنجیده امکان پذیر نیست.
دوستانی که بنده کم و بیش به ایشان انتقاد دارم از نیروهای مخلص هستند.

موسوی 8 خرداد 1387 ساعت 16:02 http://http://kashanhami.blogfa.com/

سلام
جالب بود
باید این شور همیشه زنده باشد و تقویت شود
لینکش کردم
با مطالب ‹‹ انرژی هسته ای، به به!›› و ‹‹ احمدی نژاد و چالش با دایره های بسته تعصب›› به روزم.

سلام حاجی. حرف دل زدی. این موضوع چندین وقته که توی ذهنم بود، اما فرصت نشد بنویسم. این مطلب شما به طور کامل همان حرف دل منه. سعی میکنم به زودی درباره این موضوع مصداقی تر بنویسم. خدا به شما توفیق بده که با آسیب شناسی درست، در صدد کارامد تر کردن قلم نیروهای با ارزش حزب اللهی هستید. یا علی

سلام بر برادر عزیزم
می‌دانید که روحیه داده‌اید و متشکرم. مصداقی اگر بگویید عالی است. راستش من کمی ملاحظه‌کاری کردم.
دعا بفرمایید.

سارا 8 خرداد 1387 ساعت 20:17 http://www.samanta.parsiblog.com

سلام
وبلاگ جالبی داری

سلام
متشکرم

امیر حسین 9 خرداد 1387 ساعت 07:39 http://aflaak.parsiblog.com

سلام حاجی جان
کم پیدا شدید حسابی ! مطلبتان را خواندم دغدغه خاطرتان ستودنی است اما ذکر چند نکته را لازم می دانم : متاسفانه کمتر شاهد واکنش خودجوش وبلاگ نویسان ارزشی و ارسال مطلب با توجه به حوادث و رخدادهای بین المللی که به نحوی با اسلام مربوط است و یا مسائلی که به صورتی با انقلاب و آرمانهایش ، مذهب و الگوهایش ، مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... مرتبط است هستیم و علت کمتر تولید شدن محتوا و فکر است همین وبلاگهای مذهبی را بینید ایام فاطمیه که می شود همه وبلاگها متاثر از آن از حضرت فاطمه سلام الله علیها می نویسند (البته در جای خودش خوب است) یکی شعر ، دیگری از فلان کتاب مطلب می آورد دیگری عین وصیت نامه حضرتش را می آورد ولی کمتر شاهد بوده ایم کسی مطلب تحقیقی مثلا درباره اندیشه سیاسی حضرت فاطمه س بنویسد یا الگوی رفتاری حضرت را در خانواده مطرح کند و برای خانواده امروز الگو را ملموس تر تبین کند و یا محرم که می آید این وبلاگها می شوند دانلود خانه مداحی ! بی آنکه با بالا بردن شورمان شعورمان را بالا ببریم که ما کدام حسین را می خوانیم ؟ و چگونه امروز می توان حسینی بود و حسینی ماند ؟وبلاگهای سیاسی هم که اکثرا شده تخریب این و آن و یا انعکاس اخبار و وبلاگهای اجتماعی نیز سرنوشت بهتر از این ندارند (مفصل تر شما در یک با یک برابر نیست کالبد شکافی اش کرده اید) شاید مهمترین علت پیدایش این موجهای وبلاگی این باشد که مطرح کننده این موج بخواهد صاحبان وبلاگها حداقل سطری از قلم خودشان بنویسند و نیز درباره حادثه پیش آمده هماهنگ واکنش نشان دهد (مثلا نامه ای به مسیح ع و اعتراض به فیلم فتنه ) در حالیکه همان زمان نقدی بر آن موج نوشتم و موضوع را پازل دیگری از اسلام ستیزی و مربوط به اوانجلیست ها دانستم و این موج نامه نگاری را کارآمد ندانستم ، و یا با طرح موضوعی ارزشی که به نظر او کمتر بدان پرداخته شده سعی در گسترش نوشته های ارزشی دارد مثال نامه ای به شهدا که متاسفانه همه نامه ها شبیه به هم شد و با "شهدا شرمنده ایم " خاتمه یافت اما کسی نیامد از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کند و بررسی کند چرا شهدا شرمنده ایم چگونه باید باشیم که نبوده ایم؟ و یا اگر قالب نامه مطرح نمی شد مطالب مختلفی درباره شهید و شهادت ، فرهنگ شهادت و ... می شد نوشت
امید آنکه طرح موضوع و قالب با کارشناسی بیشتری صورت گیرد

سلام برادر
شما هم زیبا نوشته‌اید.
این جانب هم با اصل موج مخالف نیستم، با موج های فله‌ای و نابه‌جا مشکل دارم. مثل همان تکبیرهای نابه‌جا! و با نادیده گرفتن ذوق وبلاگ نویسان مخالفم!
ضمن اینکه معتقدم اگر همان کسی که قصد ایجاد موج را دارد، درست به هدف زده باشد، نیازی به اعلام موج نیست و خود به خود این معنا شکل می‌گیرد.
قصد بررسی مصداقی ندارم و الا بیشتر توضیح می‌دادم. دیده‌اید که برخی دوستان گفته‌اند مصداقی‌تر خواهند نوشت.
دعا بفرمایید.

ایرانمنش 9 خرداد 1387 ساعت 08:39

جوانان عزیز کشورتان یکیش من هستم که وبلاگ ندارم
چرا کامنتهای من را تایید نمیکنید؟ مگر حرف بدی زده ام؟
قصد داشتم دیگر نیام وبلاگتان دیدم رجا نیوز لینک شدید. پارتی دارید که تند تند لینکتان می کنند؟

سلام
۱- خوب وبلاگ داشته باشید.
۲- وقتی ناشناس هستید نباید توقعی داشته باشید.
۳- نه پارتی ندارم.

سلام امیرعباس عزیز

با نظریات و عقاید سیاسی تان موافقم و لینکتان کردم

سلام
خیلی متشکرم.

امیر 9 خرداد 1387 ساعت 17:12

پس از 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد ؟ به همین خیال باش . مردم که دوبار اشتباه نمیکنند فقط یکبار اشتباه کردند که سال آینده جبران خواهندکرد . آن موقع چه میگویید ؟ میگویید کار استکبار بود ؟
ضمنا تو اگر واقعا اینکاره ( وبلاگ نویس ) بودی جرات میکردی همه کامنتها را درج کنی . این کاره نیستی .

چون خیلی خوش‌مزه‌ای(!) پاسخت را می‌دهم:

۱- شما اگر هویت داشتی اعلام می‌کردی، اما چه فایده؟ وقتی دکتر احمدی نژاد مجددا انتخاب می‌شود کجایی تا بگویی غلط کرده‌ای؟
آنها هم که با نام خود این گونه اظهار نظر می‌کنند بعدا فراموش می‌کنند، مثل مهدی بوترابی مدیر پرشین بلاگ که وقتی در مناظره وبلاگی محکوم شد، مجبور به سکوت و جفنگ گویی شد. خاطر نشان می‌کنم که چون دکتر محمود احمدی نژاد از جنس مردم است و به زبان مردم سخن می‌گوید و در قول و عمل خود را نوکر مردم می‌داند، اگر قانون اجازه می‌داد مردم تا ۸ دوره هم ایشان را انتخاب می‌کردند.

۲- اما جرئت. شما اگر اهل بودی جرئت می‌کردی اسمت را بگویی. اما بدان وبلاگ نویسان حرفه‌ای پیام‌های غیر مرتبط، بی‌ادبانه، حاوی دروغ و تهمت و مغالطه آمیز را درج نمی‌کنند. و درست برای همین سرویس‌های میزبان امکان خصوصی کردن را لحاظ کرده‌اند.
به جز اینها، این جانب به دلیل اشتغالات گوناگون برای کسانی که کمی تا قسمت بسیار زیادی(!) دچار امراض گوناگون هستند و معلوم نیست به دنبال چه هستند وقت ندارم. امثال شما وقتی با آشنایی دادن هم کامنت می‌گذارید و حتی وقتی از یادداشت‌ها تعریف می‌کنید نیز تایید نمی‌کنم، درست به همان دلیلی که گفته شد.
۳- سلام.

سید کمیل 9 خرداد 1387 ساعت 19:14 http://mojahedat.parsiblog.com

سلام علیکم... حاجی ما هم موجی شدیم دیگه!
به قول شاعر:
موج آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!
(با عرض دعامون کنید. یا علی

سید کمیل 9 خرداد 1387 ساعت 19:16 http://mojahedat.parsiblog.com

سلام علیکم... حاجی ما هم موجی شدیم دیگه!
به قول شاعر:
موج آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!
(با عرض معذرت از شاعری که تنش توی قبر به لرزه افتاده)
دعامون کنید. یا علی

سلام برادر
دور از جان شما. در درایت و تیزهوشی شما شکی ندارم. فکر کنم پایان‌نامه ارشد را دفاع کرده‌اید که یاد دوستان قدیم افتاده‌اید؟!
ممنون که یادی کرده‌اید و روحیه داده‌اید.
خدا بر علم و ایمان و عمل و اخلاص شما برادر عزیزم بیفزاید.
دعا بفرمایید.

سلمان 10 خرداد 1387 ساعت 18:35 http://salman.mohammadi.ir

سلام
عنوان بسیار بامزه‌ای انتخاب کردید. بسیار خنده شد! «وبلاگ نویس موجی»! خیلی بامزه‌ست...

صدرا 11 خرداد 1387 ساعت 01:22 http://ghazy.blogfa.com

استفاده کردیم برادر...
فدات

محبت دارید.

کربلایی 11 خرداد 1387 ساعت 07:03 http://karbalaey110.blogfa.com/

سلام
وبلاگ پرمحتوا وزیبایی دارید
موفق وکربلایی باشید

سلام برادر
متشکرم

همین یکی دو روزه به یاد شما بودم.

سلمان 15 خرداد 1387 ساعت 23:52 http://salman.mohammadi.ir

سلام
آقا شرمنده کردید... اصلاً انتظارش رو نداشتم ...

سلام
اختیار دارید

از همان وقت که گفتم فعلا چنین برنامه ای ندارم لینک را قرار دادم

:)

یوسف 14 تیر 1387 ساعت 23:44 http://haloa.persianblog.ir

سلام
این پاراگراف آخر عقده گشایی دل پر درد ما هم بود ..
دست مریزاد

سلام بر برادرم یوسف
متشکرم از بذل عنایت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد