نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

توسعه و پیشرفت قم نتیجه تدبیر امام خامنه ای است

استاندار قم گفت: حجم عظیمی از پروژه‌ها و موضوعات مختلف عمرانی در قم انجام می‌شود که همه آنها نتیجه تدبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص استان شدن قم است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه جلوه‌های همت و تلاش که در مجتمع امام خمینی قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح این نمایشگاه هستیم که در ایام دهه کرامت در آستانه میلاد امام رضا (ع) آغاز به کار کرد.

وی بیان داشت: ویژگی خاص این نمایشگاه این است که دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در سال 75 را به نمایش گذاشته است.

استاندار قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 75 به استان قم سفر داشتند که با تدبیر ایشان این شهر به استان تبدیل شد و پس از این تدبیر حکیمانه شاهد رشد و تحول در استان بودیم.

موسی‌پور اظهار داشت: به ویژه در دولت نهم و دهم این نگاه و رشد جهشی در قم قوت گرفت و شاهد تحول و رشد در همه زمینه‌ها در قم بودیم.

وی تصریح کرد: در این دولت آمارهایی که از لحاظ حجم و توسعه در همه بخش‌ها ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که چه حرکت چشمگیری در راستای استان شدن قم صورت گرفته است.

استاندار قم با اشاره به میزان اعتبارهای تخصیص یافته به استان قم قبل از استان شدن گفت: میزان اعتباری که از ابتدای پیروزی انقلاب تا قبل از استان شدن به قم اختصاص پیدا کرد حدود 15 میلیارد تومان بود. یعنی در 18 سال همه اعتبارات تخصیص یافته به قم 15 میلیارد تومان بود.

موسی‌پور اضافه کرد: از زمانی که قم استان شد تا سال 84 این رقم به 80 میلیارد تومان رسید و این جهش در دولت نهم و دهم به شکل فوق‌العاده‌ای گسترش یافت.

استاندار قم بیان داشت: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم در سال 84 تا سال 89 میزیان اعتبارهای تخصیص یافته به استان قم در حدود 450 میلیارد تومان بوده که این نشان دهنده نگاه ویژه دولت نهم و دهم به استان قم بوده است.

موسی‌پور تاکید کرد: نتیجه همه آن نگاه‌ها امروز حجم پروژه‌های مختلف در استان است که در این نمایشگاه گوشه‌ای از آنها به نمایش درآمده است.

استاندار قم افزود: در حوزه آب، برق، گاز، راه، زیرساخت‌ها و مسکن که ارتباط با عمران و آبادانی قم دارند، اقدامات بسیار موثری انجام شده که همه آنها از نگاه تدبیرانه مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: امید است این جهش استمرار یابد تا شاهد رشد و تحول چشمگیر در قم باشیم چرا‌که قم بسیاری از کارکردهای آن ملی است و خیلی از این اعتبارات اخصاص به مردم قم ندارند و برای همه مردم است، توجه به این خطه توجه به همه کشور و رفع نیازهاست که امید است انجام شود.

موسی‌پور با اشاره به پروژه‌های مهم استان بیان داشت: یکی از کارهای بزرگ در استان قم، توسعه زیرساخت‌های مذهبی بود و در حال حاضر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از سه ضلع در حال توسعه است.

وی افزود: در قسمت غربی صحن جوادالائمه با 22 هزار متر‌مربع آماده شده در اختیار مردم قرار گرفته است که برای تسهیل زائران و مجاوران برای زیارت بسیار موثر است.

استاندار قم اضافه کرد: همچنین در شرق حرم نیز شبستانی با 50 هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به توسعه حرم مطهر از شمال اظهار داشت: در این قسمت نیز 50 هزار متر‌مربع میدان بزرگ امام خمینی در سطح روبنا تا دهه فجر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و 150 هزار متر‌مربع به صورت بناهای خدماتی در چهار طبقه زیرین آماده‌سازی می‌شود.

موسی‌پور ادامه داد: در مورد حمل و نقل که یکی از مشکلات اساسی استان به شمار می‌رود، پروژه منوریل و مترو را در دستور کار داریم که با افتتاح آنها بسیاری از مشکلات ترافیکی قم کاهش می‌یابد.

استاندار قم گفت: طرح حرم تا جمکران نیز که مدت‌ها اجرای آن زمین مانده بود، امروز با فروش اوراق مشارکت تقریبا همه مسیر تملک شده و کار ساخت و ساز مسیر اصلی نیز آغاز شده که امید است تا اوایل سال آینده مسیر اصلی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلف راه‌سازی در قم ادامه داد: دو بانده کردن جاده قدیم قم تهران از جمله این پروژه‌هاست که حدود 10 کیلومتر را انجام داده‌ایم و مابقی نیز با اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال در کارگروه توسعه و عمران به تصویب رسید و تا سال 91 انجام می‌شود.

موسی‌پور اظهار داشت: راه قم نیزار نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌آهن سریع‌السیر قم تهران با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در چهار سال ساخته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد